شناسهٔ خبر: 183365 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اولویت‌های مجلس دوازدهم باید در امتداد مجلس قبل باشد

سیدسلمان ذاکر منتخب مردم ارومیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اولویت‌های مجلس دوازدهم باید در امتداد مجلس یازدهم باشد.

به گزارش «نماینده»، سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت‌های مجلس دوازدهم باید در امتداد مجلس یازدهم باشد؛ پیگیری اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان و طرح ساماندهی کارکنان دولت را از جمله این اولویت‌ها برشمرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس جدید باید یک برنامه و فعالیت جدی درمورد بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی و خارج کردن پشت نوبتی‌ها انجام شود. همچنین جهش تولید مسکن و کاهش اجاره‌بها از دیگر موارد مهمی است که باید در مجلس دوازدهم و در امتداد مجلس یازدهم پیگیری شود.

ذاکر همچنین تصویب و نظارت بر اجرای طرح‌ها و لوایحی درخصوص اشتغال و ازدواج جوانان، تسهیل شرایط فرزندآوری و پرداخت تسهیلات، وام، زمین، خودرو به این خانواده‌ها را از اولویت‌های مجلس دوازدهم خواند و گفت: توجه به دانش‌بنیان‌ها، معادن و محیط زیست؛ از جمله تالاب‌ها و دریاچه‌ها و در درجه اول دریاچه ارومیه از دیگر موارد مهم مورد توجه این مجلس باید باشد.

وی توسعه استخراج، نفت و گاز و توجه به سایت‌های زباله در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها که سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده و تبدیل آن‌ها به انرژی را از دیگر مسائل مهمی خواند که باید در مجلس دوازدهم دنبال شود و افزود: در بحث مهم کشاورزی هم باید بتوانیم قوانینی که درخصوص صادرات محصولات کشاورزی، الگوی کشت و ساماندهی چاه‌های مجاز و غیرمجاز و... نیاز دارد را در مجلس پیگیری و تصویب کنیم.

منتخب مردم ارومیه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به نوآوری‌هایی که مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید داشته و دارند و بتواند مشکلات مردم را برطرف کند؛ از جمله توجه به منابع کالاهای اساسی برای سفره مردم و تامین دارو به عنوان یکی از اقلام مهم و مورد نیاز مردم باید از اولویت‌های مجلس دوازدهم باشد و بر آن نظارت جدی شود.

به گفته ذاکر تعیین مبلغ و هزینه کالاهای اساسی به تناسب یارانه و تورم برای مجلس بسیار مهم است و باید روی آن تمرکز و کار بیشتری انجام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نباید ملت خود را از دست بدهیم، تاکید کرد: توجه به مردم و معیشت جوانان بسیار مهم است؛ نرخ‌گذاری و عرضه 11 قلم کالای اساسی شده حرکت بسیار خوبی است؛ اما همچنان مبلغ آن برای بسیاری از مردم بالا است. به نظر من باید در حد وسع دولت توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا رضایت مردم در این خصوص تأمین شود و بیش از این شرمنده مردم نشویم./

نظر شما