شناسهٔ خبر: 183351 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟

این مقاله شامل مروری بر برخی الزامات قبل از انتقال USDT به متامسک، روند افزودن USDT به متامسک، دریافت USDT در متامسک، ردیابی تراکنش های USDT در MetaMask و عیب یابی مشکلات رایج USDT در MetaMask خواهد بود.

چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟

متامسک MetaMask یکی از محبوب ترین کیف پول های کریپتو در سطح جهان است که به دلیل سهولت استفاده و ویژگی های امنیتی قوی شناخته شده است. متامسک که عمدتاً به عنوان یک افزونه مرورگر و یک برنامه تلفن همراه عمل می کند، شرایطی را برای کاربران فراهم می کند تا با اکوسیستم غیرمتمرکز اتریوم Ethereum و سایر شبکه های سازگار تعامل داشته باشند. همچنین دسترسی یکپارچه به برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، مبادله توکن ها و محیط گسترده Web3 را تسهیل می کند.

تتر از سوی دیگر، یکی از برترین ها در بازار استیبل کوین است. نقش آن در بازار کریپتو بسیار مهم است. هدف آن ارائه یک دارایی دیجیتال با ثبات دلار ایالات متحده است.

تتر USDT به عنوان پلی بین فیات و ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را نسبت به سیستم‌های بانکی سنتی امکان‌پذیر می‌کند و ادغام آن در متامسک طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند تا از ثبات آن در سبد دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند.

این مقاله شامل مروری بر برخی الزامات قبل از انتقال USDT به متامسک، روند افزودن USDT به متامسک، دریافت USDT در متامسک، ردیابی تراکنش های USDT در MetaMask و عیب یابی مشکلات رایج USDT در MetaMask خواهد بود.

پیش نیازها قبل از انتقال USDT به کیف پول متامسک

قبل از افزودن USDT به کیف پول متامسک چند پیش نیاز وجود دارد:

متامسک را نصب کنید

اولین قدم نصب متامسک است که به عنوان افزونه مرورگر برای Chrome، Firefox و Brave و به عنوان یک برنامه تلفن همراه برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس است. می توانید آن را از وب سایت رسمی متامسک یا فروشگاه های برنامه مربوطه دانلود کنید. فرآیند راه اندازی شامل نصب برنامه و ایجاد کیف پول است.

امنیت کیف پول

پس از نصب متامسک باید یک رمز عبور مناسب تعیین کنید. علاوه بر این، در طول فرآیند راه اندازی، متامسک یک عبارت بازیابی مخفی ایجاد می کند. باید این عبارت را در مکانی امن بنویسید و ذخیره کنید. این عبارت بازیابی ضروری است، زیرا در صورت فراموشی رمز عبور یا از بین رفتن دسترسی به دستگاه، تنها روشی است که می توانید دوباره به کیف پول دسترسی پیدا کنید.

اتریوم را به کیف پول واریز کنید

ارز دیجیتال اتر برای پرداخت هزینه های تراکنش استفاده می شود که معمولاً “گس” نامیده می شود. قبل از اضافه کردن USDT، باید مطمئن شوید که کیف پول متامسک مقداری ETH برای پوشش هزینه در اختیار دارد. کاربران می توانند ETH را در صرافی خریداری کنند و آن را به آدرس کیف پول متامسک منتقل کنند.

راهنمای گام به گام افزودن تتر (USDT) به متامسک

افزودن تتر (USDT) به کیف پول متامسک شامل مراحل زیر است:

مرحله 1: شبکه را انتخاب کنید

متامسک از بلاک چین های لایه 1 مانند اتریوم و بایننس اسمارت چین BNB Smart Chain و شبکه های لایه 2 مانند اربیتروم Arbitrum و پالیگان Polygon پشتیبانی می کند. در این راهنما، شبکه اتریوم (شبکه پیش‌فرض کیف پول MetaMask) استفاده می‌شود.

مرحله 2: به بخش “Tokens” بروید

به بخش “Tokens” واقع در داشبورد اصلی در پایین صفحه بروید. لیستی از تمام ارزهای دیجیتالی که کاربر در حال حاضر در اختیار دارد را نشان می دهد.

چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟

مرحله 3: یک توکن سفارشی اضافه کنید

در تب “Token” به پایین اسکرول کنید و روی “Add Token” کلیک کنید. به یک رابط جستجو هدایت خواهید شد. اگر USDT به طور خودکار در جستجو ظاهر نشد، باید آن را به صورت دستی با وارد کردن آدرس قرارداد، نماد (USDT) و اعشار اضافه کنید.

مرحله 4: فرآیند را کامل کنید

فرم را پر کنید و برای تکمیل فرآیند روی “Next” کلیک کنید. متامسک برای تایید درخواست خواهد کرد. پس از تأیید، توکن USDT به کیف پول اضافه می شود.

چگونه تتر USDT را به کیف پول متامسک اضافه کنیم؟

ردیابی معاملات USDT در متامسک

متامسک اطلاعاتی دقیق از تمام تراکنش‌ها نگه می‌دارد که می‌توانید با کلیک بر روی «Activity» در کیف پول خود، آن‌ها را مشاهده کنید. هر ورودی در تاریخچه تراکنش، مقدار USDT منتقل شده، تاریخ تراکنش، کارمزد تراکنش (به ETH) و آدرس های مربوطه را نشان می دهد.

موجودی USDT در تب “Assets” کیف پول قابل مشاهده است که با پردازش تراکنش ها در بلاک چین، به روز رسانی می شود. در حالی که خود متامسک از هشدارها پشتیبانی نمی کند، می توان از خدمات خارجی مانند Etherscan با ثبت آدرس کیف پول در آنجا برای دریافت اعلان ها در مورد تراکنش های USDT استفاده کرد.

عیب یابی مشکلات رایج USDT در متامسک

کاربران ممکن است گهگاه با مشکلات USDT در کیف پول خود مواجه شوند. راه حل هایی برای برخی از مشکلات رایج وجود دارد:

تتر USDT موجود نیست

اگر USDT پس از افزودن ظاهر نشد، باید بررسی کنید که آدرس قرارداد USDT صحیح وارد شده است یا خیر. هر گونه خطا در آدرس می تواند مانع از نمایش توکن در کیف پول شود. گاهی اوقات، یک به روز رسانی ساده رابط کیف پول می تواند کمک کند که می توان با خروج از سیستم و ورود مجدد به MetaMask یا به روز رسانی مرورگر انجام داد.

علاوه بر این، اگر تشخیص خودکار ناموفق باشد، می‌توان با انتخاب «Add Token,»، انتخاب «Custom Token» و وارد کردن آدرس قرارداد و نماد توکن (USDT) را به صورت دستی اضافه کرد.

تراکنش های ناموفق یا نمایش موجودی نادرست

ترافیک زیاد در شبکه اتریوم ممکن است منجر به تاخیر یا خطای تراکنش ها شود. در چنین حالتی، کاربران می توانند Etherscan را برای مشاهده شرایط فعلی شبکه بررسی کنند. هزینه های ناکافی گس نیز می تواند باعث عدم انجام تراکنش شود. کاربران می توانند این مشکل را با افزایش هزینه گس حل کنند.

همچنین می‌توان از کاوشگر بلاک چین برای بررسی وضعیت تراکنش‌ها با استفاده از آدرس کیف پول استفاده کرد. این امر تأیید می کند که تراکنش واقعاً انجام نشده یا فقط تاخیری در نمایش موجودی وجود دارد.

تماس با پشتیبانی برای مشکلات حل نشده

متامسک دارای بخش پرسش‌های متداول و عیب‌یابی جامعی است که راهنمایی در مورد مشکلات رایج ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این کیف پول در پلتفرم هایی مانند Reddit و Discord حضور قوی دارد و کاربران با تجربه می توانند کمک و مشاوره ارائه دهند.

اگر مشکل حل نشود می توانید یک تیکت پشتیبانی از طریق پورتال کمکی MetaMask ارسال کنید.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/how-to-add-usdt-to-metamask-wallet/

نظر شما