شناسهٔ خبر: 183337 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوانان ما به جهان پس از اسرائیل که برای زندگی انسان امروز جای بهتری است سلام خواهند کرد/ ما نه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نه در حفظ حریم امنیت خود با دشمن تعارف نداریم

قالیباف قالیباف در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» با بیان اینکه موج مقاومت با محوریت فلسطینی‌ها دیر یا زود پیکره نحس و فاسد اسرائیل را ریشه‌کن خواهد کرد گفت: جوانان ما به‌جهان پس از اسرائیل که برای زندگی انسان امروز جای بهتری است سلام خواهند کرد.

به‌گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» که صبح امروز(شنبه، 12خرداد ماه1403) به‌مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و با حضور 350 تن از اندیشمندان خارجی سازمان‌های حامی فلسطین به میزبانی ستاد خارجی سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه مفتخرم مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع شما دغدغه‌مندان رهایی مردم مقاوم فلسطین از غصب و تجاوز رژیم صهیونیستی ابراز کنم، گفت: به‌عنوان نماینده مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و حضور شما در جمهوری اسلامی ایران را خیر مقدم می‌گویم.

صدای فلسطین که امروز جهان آن را می‌شنود، 60سال پیش از گلوی مردی الهی در قم به گوش ما رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز که وجدان آزادگان جهان از آنچه که ماه‌ها و سال‌ها است بر سر فلسطینیان می‌رود، زخم دیده و تکان خورده است، اظهار داشت: امروز که موج مردمی حمایت از غزه و رفح مقاوم تا شهرهای اروپایی و آمریکایی بلند شده و حتی برخی هم‌پیمانان گذشته رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مصمم شده‌اند، امروز که دادگاه بین‌المللی لاهه دست از لکنت زبان برداشته و به صراحت اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند، امروز که دانشگاه‌های اروپا و آمریکا علیرغم سرکوب توسط وفادارن به موجودیت نامشروع اسرائیل کلاس‌های درس رهایی بخش و آزادگی شده‌اند، جهان صدای فلسطین را می‌شنود اما این صدا 60 سال پیش از گلوی یک مرد الهی در قم به گوش ما رسید.

قالیباف ادامه داد: او یکه و تنها و حتی در میانه شگفتی یاران نزدیکش که او را برای مبارزه با نظام ستمشاهی خودکامه و وابسته ایران همراهی می‌کردند، ریشه فساد و ظلم را نه تنها در ایران بلکه در جهان را نشان داد؛ آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل. البته راه حل را نیز به ما آموخت؛ محو رژیم صهیونیستی. آن هم در حالی که دنیا و حتی جهان اسلام درگیر و دار کنار آمدن با این موجودیت نامشروع و فراموشی فلسطین بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نگرش امام خمینی(ره) لازمه حل مسأله فلسطین، توجه وجدان جهانی و وحدت امت اسلامی بود، یادآور شد: از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) هرگز اجازه نداد که مسأله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود. بعد از پیروزی انقلاب نیز ایشان تمام امکانات نظام برآمده از انقلاب مردم را برای حل ریشه‌ای مسأله فلسطین به خدمت گرفت.

از زمانی که غیرت اسلامی و وجدان بشری به‌جای ناسیونالیسم عربی، مبنای مقاومت فلسطین قرار گرفت، اسرائیل تضعیف شد/ عرق سرد مرگ بر پیشانی اسرائیل نشسته است

وی اضافه کرد: از همان زمان، مهم‌ترین چیز تمرکز و توجه بر مسأله فلسطین بود و اینکه فلسطین مسأله اول جهان اسلام باقی بماند. در این زمینه امام(ره) از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد و ابتکار روز جهانی قدس از همین دغدغه سرچشمه گرفت. حالا می‌بینیم که هر روز تبدیل به روز جهانی فلسطین شده است.

قالیباف در ادامه با یادآوری این مطلب که اسرائیلی‌ها به‌همان اندازه که از خوی انسانی بی‌بهره هستند از خرد انسانی نیز بی‌بهره هستند، اذعان داشت: آنها خیال می‌کردند هرچه زمان بگذرد، فلسطین بیشتر فراموش شده و پیکر مقاومت تراشیده خواهد شد اما از زمانی که امام خمینی(ره) به جای ناسیونالیسم عربی که پی در پی منجر به شکست در جنگ‌ها می‌شد، غیرت اسلامی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد، اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر شده تا امروز که عرق سرد مرگ بر پیشانی‌اش نشسته است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) امام تحول بود و بصیرت او روز به روز نه فقط برای مردم ایران بلکه برای آزادگان جهان روشن می‌شود، گفت: نقشه راه تحول امام(ره) نیز صرفاً برای ایران نبود بلکه برای جهان اسلام و برای همه بشریت بود. تحول ایجاد شده در مسأله فلسطین را ببینید. همه می‌دانیم که یکی از رؤیاهای رژیم صهیونیستی این بود که با گذر زمان و تغییرات نسلی مسأله فلسطین در میان جوانان فراموش شود. نهایت تلاش خود را کردند تا نسل جدیدی به سرزمین‌های اشغالی بکوچانند و حتی سرگرمی‌های مشترک میان جوانان فلسطینی و اسرائیلی ایجاد کنند اما نسل جدید فلسطینی این رویای پریشان را نیز بر هم زد.

وی افزود: این ضرب دست امام خمینی(ره) است که از 60 سال پیش تاکنون موج بیداری و مقاومت را پیش برده است. امروز نه فقط جوانان فلسطینی متولد شده بعد از کمپ دیوید و اسلو، مقاوم‌تر از هر نسلی پای آرمان فلسطین ایستاده‌اند بلکه جوانان و دانشجویان در همه جهان به حمایت از آنها برخاسته‌اند.

موج مقاومت با محوریت فلسطینی‌ها دیر یا زود پیکره نحس و فاسد اسرائیل را ریشه‌کن خواهد کرد/ توهم امنیت اسرائیل برای شهروندان این رژیم تبدیل به ترس پایدار شده است

به گزارش خانه ملت، دکتر قالیباف ادامه داد: این تحول آفرینی ثمره اراده و هدایت انسانی است که در پرتو سنت‌های الهی می‌اندیشد و رهنمود می‌دهد و اکنون این اراده ملت فلسطین و اراده مردم مسلمان و آزاده در سراسر جهان است که سدهای پشتیبانی از رژیم غارتگر را یکی یکی شکسته و به پیش می‌رود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه توحش اسرائیل را واکنشی از یک ترس وجودی دانست که آن را به خوبی و روزافزون حس می‌کند و افزود: هیچ‌کس بهتر از خود اسرائیل درک نمی‌کند که این موج مقاومت با محوریت خود فلسطینی‌ها دیر یا زود این پیکره نحس و فاسد را ریشه کن خواهد کرد. تبلیغات پرزرق و برق و مظلوم نمایی‌های رژیم صهیونیستی نیز دیگر خریدار ندارد؛ همچنان که اقتصاد این رژیم در حال فروپاشی است و فراتر از همه توهم امنیت اسرائیل برای شهروندان خود نیز تبدیل به ترس پایدار شده است.

همبستگی جهانی برای نابودی اسرائیل ادامه خواهد یافت/عملیات وعده صادق ایران، محاسبات غلط نظام سلطه را بر هم زد

وی ادامه داد: بعد از رحلت خمینی کبیر(ره)، امام خامنه‌ای عزیز ما به‌عنوان ولی فقیه و ولی امر و رهبر انقلاب اسلامی همان رویکرد مردمسالاری دینی و عزت‌آفرین را ادامه داد و همچنان به حل ریشه‌ای مسأله فلسطین توجه ویژه دارد. امروز این مرد الهی با جوانان سراسر دنیا که از ظلم اسرائیل آزرده شده و غیرت دینی و انسانی آنها برانگیخته شده است حرف می‌زند و به آنها که دیگر جزئی از جبهه جهانی مقاومت شده‌اند، بشارت می‌دهد که در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند و حرکتشان بر اساس سنت الهی به مقصد خواهد رسید.

ما نه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نه در حفظ حریم امنیت خود با دشمن تعارف نداریم

قالیباف در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه انشاءالله همبستگی جهانی برای نابودی اسرائیل ادامه خواهد یافت و جوانان ما به جهان پس از اسرائیل که برای زندگی انسان امروز جای بهتری است سلام خواهند کرد، عنوان کرد: عملیات وعده صادق ایران، خانه عنکبوتی رژیم منحوس اسرائیل را پیش چشم جهانیان به‌نمایش درآورد و محاسبات غلط نظام سلطه را برهم زد. ما نه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نه در حفظ حریم امنیت خود با دشمن تعارف نداریم، اما خوب است جوانان جهان بدانند که ما برای مردمسالاری مقاومت کرده و برای اینکه همه ساکنین اصلی و واقعی فلسطین خودشان فارغ از مذهب و هویت خود، سرنوشت کشور خود را تعیین کنند. این طرح همیشگی و شدنی جمهوری اسلامی ایران برای حل قطعی مسأله فلسطین است.

مجاهدت و مبارزه باید با توسل و ایمان به سنت‌های الهی همراه باشد

وی افزود: همچنین درود می فرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، امامی که در قرن بیستم مجدداً احیاگر اسلام شد و امامی که در قرن بیستم به همه مسلمین عزت و منزلت داد. درود می‌فرستیم به شهدا و امام شهدایی که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت و همیشه مجاهدانه، متوسلانه و شجاعانه با ایمان به خدا و با ایمان به مردم در این راه قدم برداشت. درود می‌فرستیم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدایی که در قرن بیستم به همه ما آموخت که سنت‌های الهی لایتغیر هستند و نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در راه خدا حرکت کنیم، خدا ضمانت پیروزی به ما داده است لذا تردید نکنیم ادامه راه شهدا، امام شهدا و احیای اسلام همین منطق تکیه بر خدا با اخلاص و با تقوا است؛ چه تقوای فردی و چه تقوای جمعی و مجاهدت و مبارزه باید با توسل و ایمان به سنت‌های الهی همراه باشد. امیدوارم همه ما در این راه با قدرت، وحدت و سلامت به پیش برویم.

نظر شما