شناسهٔ خبر: 183336 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

چه کسانی آرای هیئت رئیسه مجلس را شمارش کردند؟

شمارش ترکیب هیئت شمارش و ناظر از میان تمامی نمایندگان و جریان‌های سیاسی موجود در مجلس انتخاب شده بود.

به گزارش «نماینده»، یک روز پس از افتتاحیه مجلس، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس با برخی حواشی روبه‌رو شد، برخی از نمایندگان نسبت به شمارش آراء اعتراض داشته و آن را به سطح رسانه‌ها نیز کشیدند.

این تعداد از نمایندگان معتقد بودند که در شمارش آرا اشتباهاتی صورت گرفته و لازم است دوباره شمارش شود، در جریان این باز شماری تعدادی از آرای برخی نامزدها تغییر کرده اما تاثیری روی نتیجه نهایی نداشت.

نکته مهم آنکه جلسه بازشماری با حضور کاندیدای معترض، نماینده مرکز حراست و نماینده اداره‌کل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد که نتایج جلسه بازشماری آرای نامزدهای به این شرح بود:

حمیدرضا حاجی‌بابایی: شمارش اولیه:۱۷۵ - بازشماری: ۱۵۴

علی نیکزاد ثمرین: شمارش اولیه: ۱۶۹ - بازشماری: ۱۴۲

عبدالرضا مصری: شمارش اولیه: ۱۱۵ - بازشماری: ۹۶

حسینعلی حاجی دلیگانی: شمارش اولیه: ۹۶ - بازشماری: ۹۰

حمید رسایی: شمارش اولیه: ۳۵ - بازشماری: ۳۶

موسی غضنفرآبادی: شمارش اولیه: ۱۶ - بازشماری: ۱۴

آرای باطله: شمارش اولیه: ۲ - بازشماری: ۲

بر این اساس که آرای حاجی بابایی ۲۱ رای، نیکزاد ۲۷ رای، مصری ۱۹ رای و غضنفرآبادی ۲ رای کم شد؛ آرای رسایی یک عدد افزایش یافت و تعداد آرای باطله هم ثابت ماند. پس از شمارش مجدد مجموعا ۶۹ رای از ۴ نامزد کم و یک رای به یک نامزد اضافه شد.

روابط عمومی مجلس نیز در یک اطلاعیه اعلام کرد که در فرآیند چاپ تعرفه رأی، توزیع تعرفه‌ها و ثبت امضاء نمایندگان و جمع‌آوری آراء که توسط سیستم اداری مجلس انجام شد، هیچگونه تناقضی وجود نداشته است.

با این وجود برخی از معدود نمایندگان با وجود اطلاع دقیق از صحت بازشمارشی تلاش کردند تا با جوسازی‌های خاص که در ایجاد آن شهره هستند کل انتخابات هیئت رئیسه مجلس را زیر سوال ببرند، این دسته افراد با ایجاد ابهاماتی و اظهارتی نادرست مدعی شدند که نمایندگان شمارش کننده و ناظر انتخابات هییت رئیسه ازیک جریان سیاسی خاص هستند!

این ادعا در حالی مطرح شده است که ترکیب هیئت شمارش و ناظر از میان تمامی نمایندگان و جریان‌های سیاسی موجود در مجلس انتخاب شده بود.

حضور افرادی چون علی خضریان(پایداری)، قیصری (امنا)، نصیرپور(اصلاح طلب)، فتحی(اهل تسنن_مستقل)، شاوردیان(اقلیت دینی-مستقل)، مالکی (اصول‌گرا)، آزادیخواه(اصولگرا و روحانی) و نیز عبدالهی (از جریان مستقل) حکایت از آن دارد که همه سلایق سیاسی با نظرات مختلف در گروه شمارش کننده آرا حضور داشته‌اند.

نظر شما