شناسهٔ خبر: 183328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صدای کودکان آتش‌گرفته در رفح، سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان‌ها است/ مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی‌دفاع فلسطین را نه یک تقابل سیاسی بلکه در اصل تقابل توحش قرن 21 با انسانیت بی دفاع دانست و گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(پنجشنبه، 10 خرداد ماه) در نخستین نطق پیش از دستور خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز چشم جهانیان به رفح است، گفت: آوارگان بی پناه که جز چادرهای پارچه ای، مانع و دفاع دیگری ندارند، توسط بی رحم ترین موجودات روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصاویر چادران آتش گرفته و کودکان سوخته در رفح، قلب مردم جهان را به درد آورده و تحمل آنها را به پایان رسانده است، عنوان کرد: دولت های جهان به ویژه دولت های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که بی عملی در برابر این جنایت جنگی، بشر را به دوران توحش سوق می دهد، بیان داشت: امروز نه فقط فلسطین و غزه و رفح بلکه دستاوردهای تمدن انسانی در معرض تهدید است. صدای کودکان آتش گرفته در رفح، سند شکست بشریت برای دفاع از حقوق بدیهی انسان ها و نماد بی توجهی دولت ها به انسانی ترین عواطف ملت های خود است.

دکتر قالیباف در ادامه تقابل رژیم صهیونیستی با مردم بی دفاع فلسطین را نه یک تقابل سیاسی بلکه در اصل تقابل توحش قرن 21 با انسانیت بی دفاع دانست و افزود: رژیم صهیونیستی نه فقط کودکان فلسطینی را بلکه روح و جان تمام مردم جهان را آتش زده است. دولت ها باید همسو با ملت های خود سمت درست تاریخ بایستند و جلوی این ماشین کشتار را بگیرند و اجازه ندهند چند جنایتکار صهیونیست، تمدن بشری را به سخره بگیرند.

وی همچنین دولت آمریکا را در این میان بزرگ ترین حامی رژیم صهیونیستی و بانی تمام این جنایات معرفی کرد و افزود: مجتمع نظامی و صنعتی در آمریکا، اراده خود را بر مردم و دانشجویان آزادیخواه آمریکایی تحمیل کرده و اجازه نمی دهد مردم جهان مانع ادامه کشتار در غزه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود، خاطرنشان کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا همیشه و با افتخار کنار مردم مظلوم و کودکان بی پناه فلسطینی خواهد ایستاد./

نظر شما