شناسهٔ خبر: 183327 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گزارش شعب در صحن بررسی می‌شود/ اعتراضاتی که قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده مجددا بررسی نمی شود

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض مالک شریعتی گفت: اعتراضاتی که قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده مجددا بررسی نمی شود.

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (پنج‌شنبه 10 خرداد) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض مالک شریعتی گفت: اولا رئیس شعبه باید اعلام کند، دوستان بدانند هرگونه بازنگری در اعتبارنامه‌ها نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود اگر قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده دوباره نمی‌تواند مورد رسیدگی قرار گیرد لذا دوستان باید به این نکته توجه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان شعبه به ما گفتند این موارد را از شورای نگهبان استعلام کردیم و اینا مواردی بوده که رسیدگی شده و رئیس شعبه در اینجا با امضا اعلام کرده است و من گزارش شعبه را می‌خوانم، اگر اعتراضی در شعبه شده باشد که شورای نگهبان آن را تأیید نکرده باشد، شعبه باید گزارش را به من بدهد. من که نمی‌توانم به گزارش شما توجه کنم و تنها به گزارش رئیس شعبه توجه می‌کنم. حق شماست و به شعبه بگویید نظر کتبی شورای نگهبان را به من بدهد، من مسول شعبه نیستم. شما گزارش دهنده نیستی شعبه رییس دارد و لذا به شعبه بگویید گزارش مکتوب مدنظر شما را بدهد.

کمال حسین‌پور سخنگوی شعبه 6 ضمن قرائت اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه‌هایشان در شعبه متبوعش مورد رسیدگی قرار گرفته بود، گفت: لازم به ذکر است علیرغم اعتراض به عمل آمده در خصوص اعتبارنامه آقای مالک شریعتی در اجرای تبصره (1) ماده (28) آیین‌نامه داخلی مجلس موارد مورد اعتراض از سوی شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حائز نشدن موارد بعد از اعلام انتخابات، اعتبارنامه نامبرده نیز تایید شد.

نظر شما