شناسهٔ خبر: 183323 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در صورت صدور قطعانه غربی‌ها انتظار پاسخ داشته باشند

ابوالفضل ظهره‌وند نماینده مردم تهران:اگرغربی‌ها بخواهند در ادامه مسیر فعلی و رویکرد غیرحرفه‌ای خود، قطعنامه ای علیه ایران صادر نمایند، باید انتظار واکنش محکم ایران را داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ظهره‌وند منتخب مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهرگفت: مواضع آژانس و مدیر کل نشان دهنده این است که نگاه سیاسی به پرونده ایران اولویت بیشتری نسبت به نگاه های فنی دارد و این رویکرد در ادامه تعاملات ما و آژانس می‌تواند لطمه وارد کند.

وی تاکید کرد: اگر غربی‌ها بخواهند در ادامه مسیر فعلی و رویکرد غیرحرفه‌ای خود، قطعنامه ای علیه ایران صادر نمایند، باید انتظار واکنش محکم ایران نسبت صدور قطعنامه را داشته باشند. قطع به یقین غربی‌ها با صدور قطعنامه علیه ایران معادلات سیاسی خود را دچار چالش و تغییرات اساسی نمی‌کنند.

این منتخب مجلس دوازدهم افزود: آژانس ادعاهایی مطرح می کند که همسو با غربی ها برای حفظ فشار بر روی جمهوری اسلامی است و اینگونه رفتارها ار نظر ما نوعی بهانه تراشی است، در حالی که جمهوری اسلامی کاملا مواضع منطقی ای اتخاذ کرده و برای گفت و گو همیشه آمادگی داشته است.

این دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: طرف های غربی و آژانس باید متناسب با رفتارهای اصولی و حسن نیت کشورمان گام هایی را در جهت حل موضوعات بردارند اما ما چنین چیزی ندیدم و در حال حاضر آنها صرفا اهداف سیاسی را دنبال می کنند و در زمین بازی غربی ها فشار را بر روی ایران حفظ کرده اند.

ظهره‌وند با بیان اینکه تعامل فنی ایران و آژانس ادامه دار است، گفت: هیچ تعلیقی در روابط ایران و آژانس وجود ندارد و ما در چارچوب اعتماد سازی همکاری های فرا پادمانی را نیز اجرا کردیم و اگر قرار باشد اقدامات ویژه ما ادامه یابد آنها نیز گام های اعتماد ساز و سازنده ای بردارند.

نظر شما