شناسهٔ خبر: 183287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شهید رئیسی از هیچ تلاشی برای مردم دریغ نکرد/ مراسم باشکوه تشییع پاسخی به منتقدان مغرض بود

سلیمی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در تشییع باشکوه شهدای خدمت نشان داد افرادی که به صورت مغرضانه از دولت و مسئولان انتقاد می‌کردند در بین مردم جایگاهی ندارند، گفت: همچنین حضور میلیونی مردم در تشییع شهدا به دنیا نشان داد که مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره تشییع باشکوه رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت در تهران و سایر شهرهای کشور و پیام حضور میلیونی مردم در این مراسم، گفت: این حضور میلیونی نشان داد که مردم قدر خدمتگذاران ملت را می‌دانند و تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های معاند قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در تشییع باشکوه شهدای خدمت نشان داد افرادی که به صورت مغرضانه از دولت و مسئولان انتقاد می‌کردند در بین مردم جایگاهی ندارند، اظهار کرد: همچنین حضور میلیونی مردم در تشییع شهدا به دنیا نشان داد که مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند.

منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با حضور میلیونی خود ثابت کردند، مسئولانی که شعارهای انقلاب را به دست گرفته و برای اجرای آن همه تلاش خود را به کار می‌گیرند، با جان و دل آنها را دوست دارند. آقای رئیسی هم در این مدت برای تحقق شعارهای انقلاب از هیچ همتی دریغ نکرد.

سلیمی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم نشان از استمرار راه نورانی امام راحل، شهدا و ولایت فقیه است، تصریح کرد: راهکار تحقق اهداف جمهوری اسلامی، گام نهادن در همین مسیر شهدا، امام و پیگیری رهنودهای مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه تشییع شهدای خدمت نشان داد، وقتی فردی برای محرومان دل بسوزاند، محرومان عاشق وی خواهند شد، گفت: موج جمعیت محرومان، کارگران و مستضعفان در تشییع آیت الله رئیسی پرشمار بود و مردم برای قدردانی از دلسوزی‌ها و تلاش‌های آیت الله رئیسی، دلشان را در مراسم تشییع سوزاندند.

این نماینده مجلس با اشاره به دفاع رئیس‌جمهور شهید از قرآن و دین اسلام در مجامع بین المللی یادآور شد: وقتی رئیس‌جمهور بدون واهمه در مقرسازمان ملل متحد و در اوج قرآن سوزی، قرآن را در مقابل جمعیت میلیاردی جهان روی دست بلند کرد، بوسید و بر پیشانی گذاشت، خدای متعال هم برعزت او افزود و او و سایر شهدای خدمت را در جایگاه رفیع جای داد.

سلیمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید در مدت خدمت خود، کشور را به مذاکرات پوچ گره نزد و مردم را فریب نداد، خاطرنشان کرد: دولت گذشته به اسم مذاکره با غرب، پیشرفت در اقتصاد و سایر بخش‌های کشور را معطل مذاکرات کردند. اما آیت الله رییسی در این ۳۳ ماه با مردم صداقت داشت و مردم هم صادقانه برای او به میدان آمدند.

بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد؛

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

سوم خرداد ماه، پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

نظر شما