شناسهٔ خبر: 183278 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقابله با فرارهای مالیاتی رسالت سازمان امور مالیاتی است

مالیات رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور گفت: رسالت سازمان امور مالیاتی مبارزه و جلوگیری از فرار مالیاتی است و ما این مهم را در راستای استقرار عدالت مالیاتی قلمداد می کنیم.

به گزارش «نماینده»، سید محمد هادی سبحانیان در رابطه با اجرای طرح مالیات ستانی از مشاغل خاص و پردرآمدها در کشور گفت: صنوفی درآمد بالایی را کسب کرده و بر خود واجب می دانیم بروی این موارد تمرکز داشته باشیم چراکه اساساً ما مبارزه با فرارهای مالیاتی را از جمله رسالت و وظایف خود می‌دانیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور تاکید کرد: به واقع برای ما در ابتدای امر تفاوتی بین صنوف مختلف وجود ندارد؛ البته درست است که جامعه به برخی ازصنوف اعم از طلا فروشان و پزشکان حساسیت هایی دارند که این حساسیت‌ها هم بعضاً از جهاتی می‌تواند درست باشد اما به عنوان سازمان امور مالیاتی مکلفیم که قانون را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه قانونگذار طبیعتاً بین صفوف مختلف در اخذ مالیات ستانی تفاوتی قائل نمی‌شود اظهار کرد: ما در مقابل صنوفی که فرار مالیاتی داشته باشند قطعا ایستادگی خواهیم کرد چراکه رسالت خودمان را مبارزه و جلوگیری از فرار مالیاتی می دانیم و این موضوع را در راستای استقرار عدالت مالیاتی قلمداد می کنیم. انشاالله و به حول و قوه الهی در مقابل فشارها کوتاه نخواهیم آمد.

نظر شما