شناسهٔ خبر: 183273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم قوانین موثر و کم نظیری داشت

شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس یازدهم مجلس بسیار پرکاری بود و قوانین متعدد و موثری را تصویب کرد.

به گزارش «نماینده»، سیدشمس الدین حسینی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در طول ۴ سال سپری شده گفت: واقعیت امر این است که مجلس یازدهم در شرایط کرونا که یک ضایعه بود و شرایط بسیار سختی را حادث کرده بود، فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده مردم «تنکابن» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یازدهم در پی شرایط کرونایی جلساتش به مدت دو سال دچار مشکل بود و متاسفانه در هفته آخر مجلس هم شاهد حادثه ناگوار به شهادت رسیدن رئیس جمهور و هیئت همراه بودیم در مجموع بنده معتقدم که مجلس یازدهم مجلس بسیار پرکاری بود و قوانین متعدد و موثری را تصویب کرد.

وی بیان کرد: به طور مثال ما در کمیسیون جهش و رونق تولید موفق به تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شدیم؛ این قانون یک نقطه امید برای جوانان و نیز تحصیل کردگان و فعالان اقتصادی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: همچنین ما در اردیبهشت ماه موفق شدیم قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها را به تصویب برسانیم؛ به واقع هر کدام از این قوانین در نوع خودش کم نظیر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین این مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را به تصویب رساند. این قوانین به نظر بنده از جمله قوانین بسیار مغتنم در عرصه اقتصاد بوده و هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در مجلس یازدهم تلاش بر این بود که ما صرفاً وقتمان را صرف تصویب قوانین نکنیم، لذا نظارت بر اجرای قوانین و پیگیری مصوبات جز برنامه‌های اصلی ما بود.همچنین یکی از تحولات و اتفاقات مهم در بودجه نویسی، بهره‌گیری از تسهیلات بانکی بود، ما چه تسهیلات قرض الحسنه و چه سایر تسهیلات بانکی که به اصطلاح به آن تسهیلات تکلیفی گفته می‌شود را تبدیل به سرمایه‌گذاری کردیم و این موارد تبدیل به حسابی به نام توسعه و عدالت ملی و استانی شد که این منابع می‌تواند از یک سال به سال دیگر منتقل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر دارایی حساب ملی توسعه و عدالت مبلغی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است و این منابع در اختیار دولت می‌ماند تا بتواند برای تولید و اشتغال استفاده کند همچنین مجلس در عرصه‌های مختلف اعم از عرصه سیاست خارجی و اجتماعی نیز قوانین خوبی را تصویب کرد.

نظر شما