شناسهٔ خبر: 183190 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارتباط سازنده با کشورهای منطقه در شکل گیری ژئوپلیتیک جدید جهان اسلام نقش اساسی دارد

شهریار حیدری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید لزوم توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت: ارتباط سازنده با کشورهای منطقه در شکل گیری ژئوپلیتیک جدید جهان اسلام نقش اساسی دارد.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با اشاره به دیدارهای وزیر خارجه با همتایان عربستانی و مصری در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی، گفت: اگر راوبط محکمی میان کشورهای اسلامی بویژه کشورهای منطقه صورت گیرد، می تواند تاثیرات بسزایی در معادلات جهانی ایجاد کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در 50 سال گذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیشنهاد ایجاد شورای همکاری خلیج فارس را مطرح کردند تا بتوانند میان ایران و کشورهای منطقه اختلاف ایجاد کنند تا موضع رژیم صهیونیستی در منطقه تثبیت شود.

وی افزود: با ایجاد تنش و اختلاف میان ایران و کشورهای منطقه، رژیم صهیونیستی به دنبال مشروعیت سازی در منطقه بود و تلاش های بسیاری را در این مسیر صورت داد که تا حدودی با طرح عادی سازی روابط مسیر را برای خود هموار کرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: البته اقدامات سازنده جمهوری اسلامی ایران در برقراری ارتباط با کشورهای منطقه بویژه عربستان و مصر که جایگاه خاصی در میان کشورهای اسلامی دارند، توانسته موضع رژیم صهیونیستی را تضعیف کند. بنابراین ضرورت دارد برای انسجام بیشتر در حل مشکلات منطقه، کشورهای اثرگذار ارتباط بیشتری با یکدیگر ایجاد کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار کرد: ارتباط سازنده با کشورهای منطقه در شکل گیری ژئوپلیتیک جدید جهان اسلام نقش اساسی دارد مخصوصا در شرایط فعلی که نیاز است انسجام لازم ایجاد شود. چراکه رژیم صهیونیستی با مشاهده انسجام در جهان اسلام به خود اجازه کشتار و نسل کشی نمی دهد بنابراین با ایجاد قدرت منطقه ای با حضور تمام کشورهای منطقه و اسلامی می توان با تهدیدات و دشمنی های رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

نظر شما