شناسهٔ خبر: 182994 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: هم‌اندیشی و اعتمادسازی ۲ گام ابتدایی برای مشارکت مردم در تولید است

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: مسئولین باید به ایده‌های مردم توجه کنند، دو گام ابتدایی برای مشارکت مردم در تولید، هم‌اندیشی و اعتمادسازی است.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارِ مسئولین، پیرامون استفاده از توان و ابتکارات مردم در عرصه اقتصاد، گفت: شعار امسال که رهبری تعیین فرمودند، بحث جهش تولید با مشارکت مردم است. چگونگی مشارکت مردم و زمینه‌های شکل‌گیری حائز اهمیت است.

وی افزود: مردم می‌توانند در مسائل تولیدی ایده‌های خود را بیان کنند. مابین مردم، نخبگان اقتصادی هستند که لزوماً با دولت همکاری ندارند، اما با توجه به شعار سال می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، تأکید کرد: اینکه یک مدیر، خود را عقل کل حساب کند، قابل قبول نیست. مسئولی که خود را از مشاوره مردم بی‌نیاز بداند، به مرور زمان با مشکل مواجه خواهد شد.

جوکار ادامه داد: بی‌اعتنایی به نظرات مردم سرانجام خوبی را در پی نخواهد داشت، بنابراین گام اول، هم‌اندیشی است تا در این رهگذر خلاقیت‌های مردم زمینه شکوفایی پیدا کند.وی با اشاره به لزوم اعتمادسازی، گفت: در مرحله دوم باید به نحوی تولید را پیش ببریم که مردم انگیزه لازم را پیدا کنند تا در نهایت به تولید روی آورند. امروز با توجه به کاهش قیمت ریال، مردم بی‌اعتماد شده‌اند. به همین سبب دارایی‌های خود را وارد بازار تولید نمی‌کنند. رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، خاطر نشان کرد: مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید دلار، طلا و سکه روی می‌آورند، دولت باید در مردم اعتمادسازی کند که مردم دارایی‌ها و اموال خود را به عرصه اقتصاد بیاورند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: اعتمادسازی با ثبات ارز و قیمت مایحتاج مردم صورت می‌گیرد، همچنین ارزش پول ملی باید حفظ شود تا مردم احساس امنیت کنند و سرانجام دارایی خود را در اختیار اقتصاد کشور قرار دهند.

نظر شما