شناسهٔ خبر: 182993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذینفعان اجازه حرکت مدیریت نظام ارزی بر ریل اقتصادی و منطقی را نمی‌دهند

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: طرح تهیه شده درخصوص حوزه ارز پس از چندین ماه اعلام وصول نمی شود، ذینفعان این حوزه نمی‌خواهند اجازه دهند موضوع مدیریت نظام ارزی در ریل اقتصادی و منطقی خود حرکت کند.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 فروردین ) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد با آیین‌نامه داخلی گفت: طرحی تحت عنوان مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور تهیه شده اما اعلام وصول نمی‌شود، خواهش من از هیأت رئیسه این است که بر اساس ماده 127 این طرح باید چند ماه بعد اعلام وصول می‌شد تا در جامعه اینگونه مطرح نشود که مجلس طرحی برای حوزه ارز ندارد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: طرح تهیه شده اما متأسفانه جریانی که بعضاً در مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد در هنگام بررسی برنامه هفتم توسعه نگذاشتند حفظ ارزش پول ملی را مصوب کنیم. جمله‌ای که بارها مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر مطرح کردند موضوع حفظ ارزش پول ملی بوده و بر آن تأکید کردند اما متوجه نمی‌شوم چه جریانی است که نمی‌خواهد این موضوع به عنوان قانون در برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین آورده شود.

وی ادامه داد: طرح تهیه شده درخصوص حوزه ارز پس از چندین ماه اعلام وصول نمی شود، ذینفعان این حوزه نمی‌خواهند اجازه دهند موضوع مدیریت نظام ارزی در ریل اقتصادی و منطقی خود حرکت کند.

نظر شما