شناسهٔ خبر: 182990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد

صحن مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را تصویب کردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: اسلحه و مهمات از جمله ابزار ارتکاب جرم در اعتراضات و اجتماعات بوده که باعث حوادث امنیتی، سیاسی و اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف موجود در قانون فعلی مجریان و ماموران نمی‌توانند به درستی با دارندگان اسلحه و مهمات قاچاق برخورد کنند. همچنین مجریان قانون نمی‌توانند با فروشندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز در فضای حقیقی و مجازی به درستی برخورد کنند که نتیجه آن به زیان مردم و ملت است.

دلخوش یادآور شد: قانون فعلی ضمانت اجرایی قوی برای مجازات حمل‌کنندگان سلاح ندارد. این باعث شده تا در زمان کوتاهی قاچاقچیان اسلحه و مهمات نسبت به توزیع حجم زیادی از اسلحه و مهمات در سراسر کشور با استفاده از وسیله نقلیه شخصی اقدام کنند. همچنین وسیله نقلیه‌ای که با استفاده از آن سلاح و مهمات غیرمجاز حمل شده، توقیف نمی‌شود در حالی که این اتفاق برای حمل مواد مخدر رخ می دهد.

نظر شما