شناسهٔ خبر: 182983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولویت مجلس دوازدهم باید به روز رسانی قوانین باشد

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید بخشی از قوانین که کاربردی ندارند را به روز رسانی کنیم، نه اینکه قانون جدید تصویب کنیم. اولویت مجلس دوازدهم باید به روز رسانی قوانین موجود باشد.

به گزارش«نماینده»، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه «جنت آباد» رادیو تهران اظهار داشت: رأی‌هایی که در مجلس دادم را با مطالعه و تحقیق دادم؛ اگر به گذشته بازگردم بازهم همین رأی‌ها را خواهم دادم.

وی در پاسخ به اظهارات کارشناس مجری برنامه مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد مجلس یازدهم در پیام نوروزی مقام معظم رهبری مورد نقد قرار گرفته است دیدگاه شما در این خصوص چیست و مجلس تا چه میزان در مشکلات اقتصادی کشور سهیم بوده است، گفت: هر نهاد، سازمان و دولتی نقاط قوت و ضعف دارد. مقام معظم رهبری در سال‌های قبل مجلس یازدهم را مجلس جوان، باسواد و انقلابی نامیدند؛ این لقب‌ها را تاکنون برای مجلس دیگری به کار نبردند. معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نمایندگان مجلس یازدهم کاملاً دقیق است ولی در جریان‌های کلان کشور مجلس به تنهایی تصمیم‌گیر نیست.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب اذعان کرد: مجلس یازدهم در برنامه پنج ساله هفتم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در برابر دولت پافشاری کرد و افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس یادآور شد: متأسفانه در مجلس رود نظارت بر اجرای قانون دچار اشکال است. مجلس می‌تواند در صورت مشاهده عدم اجرای قانون طرح سوال و تذکر دادن است و راه دیگری ندارد این ابزارها کافی نیست.

همتی در ادامه افزود: بخشی از این مشکل به مجلس باز می‌گردد، وقتی روند اعلام وصول رسمی قوانین در مجلس طولانی می‌شود عده‌ای از نمایندگان امضای خود را پس می‌گیرند. اگر نمایندگان با اعتقاد رأی می‌دهند نباید امضا خود را پس بگیرند.

وی بیان کرد: مشکل ما اجرای قانون است نه نبود قانون. باید بخشی از قوانین که امروز کاربردی ندارند را به روز رسانی کنیم نه اینکه قانون جدید تصویب کنیم. اولویت مجلس دوازدهم باید به روز رسانی قوانین موجود باشد.

همتی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در مجلس این است که قوانین جدید را جزایی می‌کنیم و برای آن حبس و جزای نقدی تعیین می‌کنیم. باید راه‌های فساد را ببندیم.

کد خبر 6071965

نظر شما