شناسهٔ خبر: 182969 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

میرتاج‌الدینی: بانک‌ها برای تحقق شعار سال از طرح‌ها و صنایع خرد حمایت کنند

میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت مالی بانک‌ها از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف و صنایع خرد برای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم ضروری است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام محمدرضامیرتاج الدینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی های خود به مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند و در آغار سال جدید نیز با نامگذاری که انجام شد بر این مهم تاکید کردند.

وی افزود: دولت سیزدهم از ابتدا موضوع توجه به تولید را در دستور کار اجرایی و سیاستگذاری خود قرار داد و در این راه تلاش کرد موانع را از مقابل راه تولیدکنندگان بردارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانعی که بر سر راه تولید در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه صادرات و همچنین گمرکات کشور موانعی است که باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد و دولت و مجلس با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و رفع مشکلاتی که در حوزه صادرات و گمرکات کشور بود تا حدی این نقص را رفع کردند.

میرتاج الدینی در مورد اقداماتی که دولت سیزدهم در راستای مردمی کردن اقتصاد انجام داده است، نیز گفت: آیت الله رئیسی با سفرهای استانی از نزدیک با مشکلات مردم و تولیدکنندگان آشنا شد و دستورات لازم را برای رفع دغدغه ها و موانع آنها صادر کرد. همچنین فعالیت دوباره کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، تکمیل پروژه های نیمه تمام و عمرانی از دیگر اقداماتی بود که رئیس جمهور و دستگاه های اجرایی کشور در حمایت از تولید انجام دادند.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش خصوصی تصریح کرد: با وجود رویکرد حمایتی دولت سیزدهم از بخش خصوصی، برای تحقق کامل شعار سال ۱۴۰۳، حمایت مالی بانک ها از طرح ها و پروژه‌ های مختلف و صنایع خرد ضروری است که این رویه به جهش تولید با مشارکت مردم منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اقداماتی که دولت می تواند با انجام آنها شعار سال ۱۴۰۳ را محقق کند، خاطرنشان کرد: درنظرگرفتن معافیت های مالیاتی انگیزه بیشتری برای گروهی از صادرکنندگان ایجاد خواهد کرد.

نظر شما