شناسهٔ خبر: 182958 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمعه پیش رو متفاوت ترین روز قدس جهان اسلام خواهد بود

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعه پیش رو باید متفاوت ترین روز قدس جهان اسلام باشد گفت: بنده مطمئن هستم که امت اسلامی و انسان های آزادی خواه در سراسر دنیا و بدون شک در راس آن ملت عزیز ما با هر سلیقه و گرایشی به میدان می آیند و این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

به گزارش «نماینده» دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز ایران در لیالی قدر و ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو گفت: روز قدس یادگار حضرت امام (ره) بود که با درایت و تیزبینی و تحلیل دقیقی که نسبت به مسائل منطقه و جهان و شناختی که از قدرت‌های استعماری و استکباری داشتند، این پیشنهاد را بعد از پیروزی انقلاب دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر بنده ریشه این حرف به سال 1343 بازمی‌گردد که حضرت امام (ره) در آن زمان و درخصوص موضوع کاپیتالیسیون فرمودند همه مشکلات ما در ایران و کشورهای اسلامی ریشه در رژیم صهیونیستی و در راس آن آمریکا دارد، این حرف را امام خمینی(ره) در آن تاریخ بیان کردند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی مطرح کردند که برخاسته از همان روشن بینی و روشن ضمیری حضرت امام (ره) و توجه به مسائل اسلامی و انسانی است.

دکتر قالیباف تاکید کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی می‌بینیم که دریدگی و روحیه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا امروز برای همه انسان ها در این کره خاکی مشخص شده که هیچ احترامی بر ارزش های انسانی و حقوق بین الملل نمی‌گذارند و می بینیم که در این 25 هفته‌ای که در غزه جنایت کرده؛ زن، کودک، بزرگ و کوچک، مسلح و غیر مسلح را مورد تهاجم قرار می‌دهد و امروز بیش از یکصد هزار نفر در غزه شهید، مجروح و مفقود داریم.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: بدون شک امروز تکلیف همه ما است که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان یعنی جمعه پیش رو در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کنیم و باید با همه جمعه های این روز از تاریخ متفاوت‌تر باشد و بنده مطمئن هستم که همه امت اسلامی و همه انسان‌های آزادی خواه در سراسر دنیا و بدون شک در راس آن ملت عزیز ما با هر سلیقه و گرایشی به میدان می آیند و این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد./

نظر شما