شناسهٔ خبر: 182926 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تقویت تعاملات با کشورهای همسایه در مردمی‌کردن اقتصاد موثر است

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی را موفق و قابل دفاع دانست و گفت: تقویت و توسعه تعاملات با کشورهای همسایه می‌تواند در مردمی کردن اقتصاد تاثیرات مثبتی داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی درباره شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: مطالبی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در راستای تولید و مردمی بودن اقتصاد فرمودند، مبتنی بر این است که در قانون اساسی اقتصاد بر سه محور تعریف شده اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی که طی چند سال گذشته نتوانستیم از ظرفیت های بالای کشور برای مردمی سازی اقتصاد به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در این سه حوزه توفیقاتی به دست آمده است اما در بخش تعاون و مشارکت مردم در تولید و اقتصاد باید گام های مهم تری برداریم.

مالکی اضافه کرد: دولت و مجلس باید زمینه را به گونه ای فراهم کنند تا مردم در اقتصاد مشارکت بیشتری داشته باشند چرا که با توجه به این امر است که شعار سال عملیاتی خواهد شد.

وی مهمترین اولویت دولت سیزدهم را حل مشکلات معیشتی عنوان کرد و گفت: زمانی این مشکل حل می شود که مردم در تولید و اقتصاد مشارکت گسترده تری داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تقویت و توسعه تعاملات با کشورهای همسایه می تواند در مردمی کردن اقتصاد تاثیرات مثبتی داشته باشد، اظهار داشت: عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق و قابل دفاع است زیرا دولت تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه را تقویت کرد و تاکنون حضور پر رنگی در سازمان های همکاری های بین المللی داشته است.

مالکی اضافه کرد: در مجموع با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های خارجی می توان اقتصاد را رونق بخشید تا شعار سال محقق شود.

نظر شما