شناسهٔ خبر: 182828 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

الهیان: کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه اقدام عملی داشته باشند

الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای اسلامی باید در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه اقدامات مؤثر و عملی انجام دهند و صرفاً به محکومیت جنایات اکتفا نکنند.

به گزارش «نماینده»، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اسفناک مردم غزه، اظهار داشت: بعد از گذشت ماه‌ها از طوفان الاقصی همچنان شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مقاوم غزه و فلسطین هستیم. جنایاتی که در مقابل چشم‌های مجامع حقوق بشری صورت می‌گیرد. وی افزود: تا به حال بیش از ۲۰ هزار زن، کودک و افراد غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند. اکنون شمار جان‌باختگان حاصل از قحطی و گرسنگی رو به افزایش است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجامع حقوق بشری، گفت: علی‌رغم اعتراض جهانی به این جنایت‌ها هم‌چنان سازمان ملل و مجامع حقوق بشری نسبت به این اقدامات در حالت خنثی هستند. آن‌ها به ارائه بیانیه اکتفا می‌کنند. در این جنایت قدرت‌های غربی نیز دخیل هستند.

الهیان با اشاره به ضعف عملکرد دولت‌های اسلامی در قبال غزه، عنوان کرد: کشورهای اسلامی باید در مقابل این جنایت‌ها اقدامات مؤثر و عملی انجام دهند. کشورهای مسلمان صرفا به محکومیت جنایات اکتفا کرده‌اند. رویکرد و عملکرد آن‌ها نسبت به وضعیت فعلی غزه کافی نیست. وی با اشاره به سیاست دوگانه برخی از کشورهای اسلامی در قبال غزه، گفت: آن‌ها باید شریان‌های اقتصادی رژیم غاصب اسرائیل را قطع کنند. برخی از کشورهای مسلمان در ظاهر اقدامات را محکوم کرده اما در باطن به رژیم صهیونیستی نفت و انرژی صادر می‌کنند. این مواضع دوگانه خیانت علنی به مردم مظلوم غزه است. آن دسته از دولت‌هایی که دوگانه عمل می‌کنند در منظر کشورهای مسلمان منفور واقع خواهند شد.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی باید به صورت همه‌جانبه این رژیم غاصب را تحریم کنند. در این راستا دستگاه دیپلماسی ایران پیشنهاداتی را به سازمان کنفرانس اسلامی ارائه داده است. وزارت امور خارجه باید روند اجرایی این پیشنهادات را از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی پیگیر باشد.

الهیان در پایان گفت: تا زمانی که زیاده‌خواهی‌ و اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر قرار باشد، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید. البته نتیجه بقا شرایط فعلی در باتلاق فرو رفتن کابینه نتانیاهو است. در واقع هر چی بیشتر تلاش می‌کنند در منجلابی که تدارک دیده‌اند فروخواهد رفت.

نظر شما