شناسهٔ خبر: 182778 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدام موثر برای تقویت پول ملی انجام نمی شود/ انتقاد از کم کاری بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی

سید مرتضی حسینی نماینده مردم «میانه» در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری مسئولین بانک مرکزی در جلوگیری از افت ارزش پول ملی گفت: متاسفانه نه تنها برای این موضوع سیاست و تدبیر موثری وجود ندارد بلکه اقدامی برای تقویت پول ملی هم مدنظر قرار نمی گیرد.

به گزارش «نماینده»، سید مرتضی حسینی با اشاره به راهکارهای تقویت پول ملی در کشور گفت: افت ارزش پول ملی متاسفانه همچنان ادامه دارد و این مسئله بر روی معیشت مردم تاثیر گذار است.

نماینده مردم «میانه» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع بانک مرکزی باید در این بخش تدابیر ویژه ای را به کار گرفته و از افت ارزش پول ملی جلوگیری کند اما متاسفانه نه تنها برای این موضوع سیاست و تدبیر موثری وجود ندارد بلکه اقدامی برای تقویت پول ملی هم مد نظر قرار نمی گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای جلوگیری از افت ارزش پول ملی یک بار برای همیشه باید اقتصاددانان پشت یک میز نشسته و رابطه پول ملی و ارزهای خارجی را مشخص کنند. نباید پول ملی ما تابع نوسانات ارزهای خارجی باشد، به هر حال اقتصاددانان و مسئولین بانک مرکزی باید برای این مباحث تدابیری بیاندیشند.

حسینی ضمن انتقاد به کم کاری مسئولین بانک مرکزی در این بخش، بیان کرد: واقعا نمی دانیم این همه افراد متخصص با این همه تجربه در بانک مرکزی چه کار می کنند.

وی با بیان اینکه اینکه کاهش ارزش پولی ملی از منظر روانی هم بر اقتصاد تاثیر می گذارد، ادامه داد: کاهش ارزش پولی ملی از منظر روانی بر اقتصاد مردمی لطمه زده و می تواند گذران زندگی آنها را دچار مشکل کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب قانون اصلاح نظام بانکی بیان کرد:در این قانون سعی شد موادی مطرح شود که نظام بانکی چابک و فعال تر شده و برخی اصلاحات در ساختار بانک مرکزی مدنظر قرار گیرد.

نظر شما