شناسهٔ خبر: 182623 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شیطنت دشمنان در روابط تهران- بغداد تاثیری نمی‌گذارد/ ایران مصمم به توسعه روابط با عراق

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکیدکرد: شیطنت های دشمنان درروابط ایران و عراق تاثیر نخواهد گذاشت و جمهوری اسلامی مصمم به توسعه روابط با عراق است.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق، گفت: عراق و ایران دو کشور مسلمان و همسایه بارها از توسعه روابط خود در مسیر مناقشات مختلف تاریخی صیانت کرده اند و منافع استراتژیک دو کشور با هم گره خورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مقاطع سخت کنار دولت و ملت عراق بوده و در آخرین مورد هم با همراهی برای مقابله با پدیده تروریسم تکفیری داعش، حُسن نیت و برادری خود را با عراق به اثبات رساندیم.

وی تاکید کرد: هر دوکشور باید برای امنیت همسایه خود تلاش کنند و اگر زمانی دیپلماسی پاسخگو نباشد، برخوردها متفاوت می شود و در این برخوردها هم باید هماهنگی لازم صورت گیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه بیگانگان سعی در تخریب روابط ایران و عراق دارند، گفت: برخی حواشی بین همسایگان طبیعی است اما شیطنت‌های دشمنان درروابط ایران و عراق تاثیری نخواهد گذاشت و جمهوری اسلامی مصمم به توسعه روابط خود را با عراق است.

نظر شما