شناسهٔ خبر: 182577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

«زنگنه» آخرین مصوبات مجلس در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد /دولت مکلف به جمع آوری اطلاعات در حوزه مصرف انرژی شد

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، آخرین مصوبات مجلس در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به مصوبات مجلس درباره بررسی مواد اعاده شده لایحه برنامه هفتم توسعه توسط شورای نگهبان، گفت:امروز آخرین اصلاحات مورد درخواست شورای نگهبان و هئیت عالی نظارت مجمع درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس بررسی شد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس پس از بررسی، موارد اصلاح شده در برنامه هفتم توسعه را برای شورای نگهبان ارسال کرد.

زنگنه با اشاره به مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی در زمینه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: مجلس پس از رفع برخی ایرادات جزئی در برنامه هفتم توسعه، به موضوع تشکیل نهادهای پیشران در لایحه برنامه هفتم پرداخت، از این رو نمایندگان دولت را مکلف کردند تا اقدامات لازم را برای تشکیل نهاد پیشران انجام دهد. به واقع این نهاد به دنبال جلب مشارکت مردمی برای اجرایی شدن بند 9 سیاست های مقام معظم رهبری است که بتواند ظرفیت های مردمی را پای کارهای عظیم کشور بیاورد.

وی با بیان اینکه در ادامه نمایندگان تغییرات را در مواد 9،8 و 11 لایحه برنامه هفتم اعمال کردند،گفت: این مواد درباره بانکداری و مدیریت ارزی در کشور بود که در نهایت اصلاحات لازم در این بندها لحاظ شد.

زنگنه بیان کرد:همچنین نمایندگان در جریان بررسی مواد اعاده شده شورای نگهبان، حکمی را در حوزه انرژی مدنظر قرار دادند؛در این بخش دولت مکلف شد تا اطلاعات مصرف انرژی را برای تصمیمات کلان دولت و مجلس،جمع آوری کند بدون آنکه ورودی به قیمت حامل های انرژی داشته باشد.

نظر شما