شناسهٔ خبر: 182570 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قالیباف: طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرح ساماندهی کارکنان دولت بین مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی و رفع ایراد است و در حال حاضر ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگشته و پس از بررسی لایحه بودجه موارد اعاده شده از شورای نگهبان به ویژه بخش تأمین منابع آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری خواستار تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت شد.

وی در تذکری دیگری بیان کرد: برخی مدت هاست که به دنبال تخریب مجلس با آمارسازی کاذب و با استناد به سامانه شفافیت آرای نمایندگان هستند حال اینکه شفافیت و تحقق این شعار، سند افتخار مجلس انقلابی است.

وی ادامه داد: دلیل موافقت ما با شفافیت انعکاس واقعیات به مردم بود، نه اینکه دستاویزی برای تخریب نمایندگان باشد آن هم نمایندگانی که حامی و بانی طرح شفافیت بودند؛ امروز آماری از حضور و غیاب نمایندگان در فضای مجازی منتشر می شود که مبنا و هدفی جز تشویش اذهان عمومی و جایگاه مجلس شورای اسلامی ندارد.

این نماینده مجلس با این درخواست از هیات رئیسه که به این موارد واکنش نشان دهد، گفت: افتخار من این است که حتی یک لحظه و یک جلسه هم غیبت غیرموجه نداشتم و اگر در مواردی نیز در صحن علنی نبودم به خاطر حضور در جلسات کمیسیون اجتماعی و سایر جلسات بوده است اما این موضوع فقط مختص بنده نیست بلکه برای سایر نمایندگان هم است. از هیات رئیسه انتظار دارم نسبت به آنچه در سامانه شفافیت منتشر شده از مجلس دفاع شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: همه سایت هایی که در فضای مجازی چنین اخبار و اطلاعاتی را منتشر می کنند، ساخته و پرداخته جریانات سیاسی و افراد هستند؛ اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و هر آنچه که هست در سایت مجلس شورای اسلامی منتشر می شود.

وی تاکید کرد که هر فردی برای دیدت اطلاعات دقیق به سایت مجلس مراجعه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: در حال حاضر طرح ساماندهی کارکنان دولت بین مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی و رفع ایراد است. ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگشته و پس از بررسی لایحه بودجه موارد اعاده شده از شورای نگهبان به ویژه بخش تأمین منابع آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما