شناسهٔ خبر: 182510 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

۶ پیام عملیات «طوفان الاقصی» برای منطقه/ روایت جلال‌زاده از دیدار با «اسماعیل هنیه»

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، گفت: امروز آرمان آزادی فلسطین به عنوان اولویت اول و مهم‌ترین مسئله در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال‌زاده با اشاره به گذشت ۱۰۰ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» با بیان اینکه عملیات طوفان پیامدهای زیادی را در سطح منطقه و دنیا به دنبال داشته است، گفت: در طول تاریخ اتفاقات بزرگ دارای پیامدهایی بود که در سال‌های بعد از آن، نتایجش مشخص شد. عملیات طوفان الاقصی هم از این قاعده مستثنا نیست و بعضی از پیامدهای این عملیات در سال‌های بعد احساس خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از تبعات و هزینه‌های سنگین امنیتی عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی افزود: این رژیم خود را از نظر امنیتی غیر قابل نفوذ می‌دانست و این مسئله را به بهای گزافی به کشورهای عربی می‌فروخت اما این عملیات بر همگان عیان کرد که رژیم صهیونیستی حتی توان تأمین امنیت خود را هم ندارد و سامانه گنبد آهنین این رژیم مورد حمله هکری قرار گرفت و حتی نیروهای نظامی این رژیم در حالت غفلت و خواب توسط نیروهای مقاومت غافلگیر شدند.

هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: هزینه دیگر این عملیات برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در حوزه سیاسی بود چرا که هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت و در این عملیات چهره واقعی رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و مردم بی‌گناه بر همگان نمایان شد و عملاً آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی تنها ماند.

جلال‌زاده اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی تلفات سنگینی را از نظر نظامی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، به گونه‌ای که در یک هفته ابتدای این عملیات طبق آمار منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی دو هزار نفر از نظامیان این رژیم توسط نیروهای مقاومت فلسطینی به هلاکت رسیدند و در حوزه تجهیزات هم حدود ۱۳۰۰ تانک نفربر و دیگر ماشین آلات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی از بین رفت.

وی، تبدیل آرمان آزادی فلسطین به گفتمان قالب در عرصه بین المللی را یکی دیگر از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دانست و تصریح کرد: امروز بحث آزادی فلسطین به عنوان گفتمان قالب و مهم در عرصه بین المللی تبدیل شده است و به نوعی می‌توان گفت امروز آرمان آزادی فلسطین به عنوان اولویت اول و مهم‌ترین مسئله در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.

چهره بدون روتوش رژیم صهونیستی در جنگ غزه نشان داده شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رژیم صهیونیستی همواره سعی می‌کند که خود را به عنوان رژیمیِ دموکرات معرفی کرد، اما جنایاتی که این رژیم درعملیات طوفان الاقصی مرتکب شد چهره واقعی و غیر انسانی آن را بر همگان نمایان ساخت و عملاً موجب انزوای این رژیم در عرصه جهانی شد.

جلال‌زاده افزود: از دیگر پیامدهای مثبت عملیات طوفان الاقصی می‌توان به انسجام افکار عمومی ملت‌های آزادی‌خواه در حمایت از ملت فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد. بنده در دیداری با که «اسماعیل هنیه» داشتم او در واکنش به حمایت‌های صورت گرفته گفت که راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که در اروپا و آمریکا در حمایت از مردم غزه انجام می‌شود بسیار موثرتر از موشک‌های ماست.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد تشکیل پرونده نسل کشی در دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی هستیم و امیدواریم نتیجه کار به نفع ملت فلسطین تمام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گسترش مرزهای محور مقاومت را از دیگر پیامدهای عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد و گفت: در عملیات طوفان الاقصی شاهد پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی هستیم که ۴۴ سال مظلومیت ملت فلسطین و نسل کشی و جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زد و امروز ملت‌های مختلف شاهده جنایات رژیم صهیونیستی و حقانیت آرمان انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین هستند.

نظر شما