شناسهٔ خبر: 182489 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جلال زاده: دولت عراق حسن همجواری را فراموش نکند

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت مردم است، گفت: از دولت عراق درخواست داریم که حسن همجواری را فراموش نکرده و توافقنامه امنیتی را اجرا کند.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده با اشاره به عملیات موشکی سپاه گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت مردم است. ما قبلا هم ثابت کردیم که هر وقت اراده کنیم می‌توانیم در هر نقطه‌ای از امنیت ملی خودمان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: قبلا هم به کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای اعلام کردیم اگر حمله و حرکت تروریستی و تهاجم در داخل کشور ما رخ دهد که در آن ردپایی از آن‌ها مشاهده شود، در ضربه زدن به منافع آنها تعلل نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تفاهم امنیتی ایران با عراق گفت: سال گذشته ما با عراق تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردیم که برای اجرای آن تلاش زیادی شد. بخشی از این تفاهم‌نامه به اجرا درآمد اما بخشی از آن یا اجرا نشد و یا ناقص اجرا شد.

جلال زاده افزود: درخواست جدی ما از دولت عراق این است که حسن همجواری را فراموش نکند و کمک‌های ملت ایران به برقراری امنیت این کشور را از یاد نبرده و در نهایت توافقنامه امنیتی را به درستی اجرا کند.

جلال زاده با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی در اقلیم کردستان علیه ایران فعالیت می‌کند گفت: در اقلیم کردستان نیروهای ضد انقلاب آموزش دیده با تجهیزات و کمک‌های اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. بارها به دولت عراق و دوستان‌مان در این کشور گوشزد کردیم که اجازه نمی‌دهیم هیچ چیزی حتی اقلیم کردستان منافع ما را تهدید کند. لذا این عملیات حق مسلم ما در دفاع مشروط قلمداد می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ما قبلا بارها از منافع خود در منطقه دفاع کردیم؛ پس این اولین و آخرین بار نیست. اگر احساس کنیم گروه‌های تروریستی با کمک کشوری منافع ما را تهدید می‌کنند، ما هم تهدید می‌کنیم و اگر بخواهند حمله کنند، حمله می‌کنیم. در عین حال اگر حسن همجواری رعایت شود جمهوری اسلامی نشان داده که امن‌ترین کشور برای همسایگان است. منتها بنا بر فرموده مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است.

جلالی در پایان گفت: از نیروهای مسلح قدردانی می‌کنم و دست آنها را می‌بوسم که تاخیر نکرده و از منافع ملی و ملت حمایت کردند.

نظر شما