شناسهٔ خبر: 182437 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصلاح قانون نظام صنفی توانمندی‌های اصناف را ارتقا خواهد داد

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در مجلس،گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در طرح مذکور، توانمندی های اصناف ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در مجلس،گفت: اصلاحات قانون نظام صنفی حائز چند شاخص است.

نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع صدور مجوزها در اصلاحات نظام صنفی، گفت: ضوابط و مقررات در این بخش به نحوی دیده شده که قانون اجازه نخواهد داد تا کسی فعالیت صنفی بدون مجوز داشته باشد. لذا این موضوع در اصلاحات طرح مذکور پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تخلفات واحدهای صنفی بدون مجوز در کشور زیاد شده است، بیان کرد: در پی فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز، مشکلات و نگرانی هایی برای مردم ایجاد شده که احکام لازم در اصلاحات طرح مذکور پیش بینی شد.

پورابراهیمی با اشاره به مبحث شفاف سازی اطلاعات مالی اتحادیه‌ها در اصلاحات نظام صنفی، گفت: در این بخش تاکید شده که همه اتحادیه ها صورت های مالی خود را به صورت سالانه گزارش کنند. همچنین شفافیت اطلاعات گردش مالی چه در درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی یکی دیگر از موضوعات مهم بوده که در دستور کار این طرح قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات انتخاباتی اتحادیه‌های صنفی در اصلاحات نظام صنفی،گفت: در این بخش تاکید شده تا کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت صمت،کشور،پلیس اماکن،بسیج اصناف تشکیل شود. این کمیته کمک می کند تا با استعلاماتی که از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه گرفته می شود، ضوابط برای کلیه افرادی که قصد شرکت در انتخابات صنف را دارند، لحاظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین برگزاری انتخابات الکترونیکی یکی از موضوعات مهمی است که در اصطلاحات قانون نظام صنفی مدنظر قرار گرفته است.

پور ابراهیمی بیان کرد: با همه این تفاسیر ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در طرح مذکور، توانمندی های اصناف را ارتقا خواهد داد.

نظر شما