شناسهٔ خبر: 182434 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توضیحات «زنگنه» درباره ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه

محسن زنگنه سخنگوی «کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه» درباره ایرادات شورای نگهبان به مصوبات برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس درباره برنامه هفتم توسعه گفت: اعضای شورای نگهبان یکسری ایرادات ابهامی به برنامه هفتم توسعه گرفته اند که این ایرادات طبیعی است.

نماینده مردم «تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه» در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش دیگری از ایردات شورای مربوط به مغایرت برخی از مصوبات با سیاست های کلی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: بخش دیگری از ایرادات با عنوان عدم تطابق از سوی هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مطرح شده است. برای نخستین بار است که هئیت عالی نظارت درباره عدم تطابق مصوبات نیز نظر می دهد. بنابراین 4 الی پنج مورد از مصوبات مورد ایراد عدم تطابق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در صورت اتمام فعالیت شورای نگهبان درباره بررسی برنامه هفتم توسعه و ارائه آن به مجلس،کمیسیون تلفیق هفته آینده جلسه خواهد داشت،ادامه داد: کمیسیون باید ظرف مدت یک هفته مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان را مورد بررسی و گزارش خود را به صحن علنی ارائه کند./

نظر شما