شناسهٔ خبر: 182419 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مناظرات و گفت‌وگوهای انتخاباتی باید شفاف و رودررو باشد

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مناظرات و گفت‌وگوهای انتخاباتی باید شفاف و رودررو باشد و باید اقداماتی را انجام دهیم تا انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات بالا برود.

به گزارش «نماینده»، محمد رشیدی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر رییس جمهور با جمعی از سران احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی بسیار اثرگذار و دارای فایده است. ما هیچ‌گاه از گفت‌وگو، کنار هم نشستن و بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای رسیدن به مشترکات ضرر نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: قطعاً دشمن خارجی ما از برگزاری چنین جلساتی ضرر می‌کند. یکی از راه‌های وحدت داخلی و افزایش همبستگی، ایجاد فضای گفت‌وگو و قرار گرفتن احزاب با تفکرات و سلیقه‌های مختلف در کنار یکدیگر است و باید این جلسات تداوم داشته باشد. البته احزاب و جریان‌های سیاسی که در چارچوب انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند، باید در چنین جلساتی حضور یابند. امیدواریم که این جلسات بیشتر برگزار شود و محدود به زمان انتخابات نباشد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر راهبردهایی چون مشارکت و رقابت در انتخابات تاکید فرمودند که قطعاً برگزاری چنین جلساتی میان احزاب و گروه‌های سیاسی باعث افزایش رقابت و مشارکت در انتخابات خواهد شد. همچنین باید اجازه دهیم مناظرات و گفت‌وگوهای انتخاباتی شفاف و رودررو باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است، ما باید نقاط امیدبخش را پررنگ و برای مردم تبیین کنیم. باید همواره و نه فقط دم انتخابات، از اتخاذ تصمیماتی که موجب ناراحتی و کم انگیزگی مردم می‌شود، فاصله بگیریم. از سوی دیگر انجام برخی کارها مثل واردات خودرو بسیار تأثیرگذار است و انجام اقداماتی از این دست، انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات را بالا می‌برد.

نظر شما