شناسهٔ خبر: 182408 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش مالیات باعث انصراف سرمایه‌گذار از سرمایه گذاری می‌شود

مالیات نماینده مردم «اراک،کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی بوده و فرار های مالیاتی را به درستی شناسایی کند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری با اشاره به ملاحظات در زمینه اخذ مالیات صحیح، گفت: مالیات باید براساس انصاف و عدالت دریافت شده و اگر قرار است معافیتی اعمال شود، باید بر همین اساس باشد.

نماینده مردم «اراک،کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما مالیات بیشتری را در نظر بگیریم سرمایه‌گذار دست از سرمایه گذاری بر می‌دارد،گفت: ما نمی توانیم بگوییم که به دلیل اینکه فردی درآمد بالایی دارد باید بیش از حد و میزان خود مالیات پرداخت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می بایست از سرمایه گذار حمایت جدی صورت گیرد، ادامه داد: وقتی از سرمایه گذار حمایت شود حتما منابع دولت تقویت شده و اشتغالزایی بیشتر خواهد شد.

آصفری با بیان اینکه مالیات باید از عایدی سرمایه و درآمد اخذ شود،بیان کرد: از این رو اگر فردی درآمد دارد باید براساس آن درآمد و عرف مالیات از آن اخذ شود. همچنین اخد بیش از اندازه مالیات و کمتر گرفتن آن هم، خیانت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظارت هوشمندی بر اخذ مالیات صورت گیرد، ادامه داد: می‌بایست از نظارت سنتی مالیاتی پرهیز کنیم چراکه آن فسادی که در نظارت سنتی مالیاتی وجود دارد به مراتب بیش از فسادی است که در فرارهای مالیاتی رخ می دهد.بنابراین ما باید با اتکا بر سامانه های هوشمند نظارت مالیاتی را اعمال کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی باید سامانه های دریافت مالیات را هوشمند کند،اظهار کرد: ما باید در این فرایند به سراغ افرادی برویم که فرار مالیاتی داشته و به درستی شناسایی نشده اند.

وی تاکید کرد: ما اگر فرار های مالیاتی را به درستی شناسایی کنیم مطمئنا می توانیم منابع پایداری را برای بودجه در نظر بگیریم. بنابراین سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی باشد./

نظر شما