شناسهٔ خبر: 182393 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حدادی: تفکر حاج‌قاسم مقابله با دشمن بدون ترس و وحشت بود

علی حدادی یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر حاج قاسم حرکت به سمت مقابله با دشمن بدون ترس و وحشت همراه با شجاعت و تدبیر بود.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: حرکتی که سردار دل ها انجام داد با اعتقاد و باور به نکته اصلی بود که حضرت آقا در حرم مطهر امام راحل اشاره کردند، رهبر انقلاب فرمودند پیروزی محصول سه باور است؛ خداباوری، مردم باوری و ما می‌توانیم. شهید سلیمانی نیز با اعتقاد به این سه مولفه گام برمی‌داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: حاج قاسم حقیقتا باورش بر این بود که بر خدا توکل کند و توکل بر خداوند را همیشه داشت. با این اعتقاد و باور برای مردم ایستاد و حرکت کرد. در راستای تقویت محور مقاومت گام بزرگی برداشت، حاج قاسم در مناطق مختلف از جمله عراق و سوریه که مورد تهاجم رژیم صهیونیستی با شراکت آمریکا بود، حضور پیدا می کرد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظر آباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعبیر ویژه ای که حاج قاسم داشت این بود که جمهوری اسلامی حرم است؛ این نکته اساسی است که نشان می دهد حاج قاسم همواره با اعتقاد و باور حرکت می کرد. حاج قاسم همواره تاکید داشت که تهدیدها باید به فرصت تبدیل شود. دشمن همیشه دسیسه و توطئه داشته و دارد، هر تهدیدی را می توان به فرصت تبدیل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حاج قاسم باور داشت هر کاری که تمام می‌شود، نباید ایستادگی و توقف داشت و باید بلافاصله کار بعدی را شروع کرد، گفت: حاج قاسم دیداری با آقای حاتمی کیا در هنگام ساخت فیلم به وقت شام داشتند، آنجا به همین نکته اشاره کردند که این کار تازه شروع شده است وقتی تمام شد کار دیگری باید شروع شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی ادامه داد: اعتقاد حاج قاسم سلیمانی یک باوری بود که بر اساس آن در نقاط مختلف سوریه علیه داعشی که دست پرورده نظام سلطه و مورد حمایت کامل رژیم صهیونیستی بود، جنگید. علی رغم اینکه تمام تلاش خود را انجام داد و داعش نقاطی از سوریه را تصرف کرد اما حاج قاسم با آن اعتقاد و باور و همچنین با بسیج مردمی در سوریه توانست کشوری را که ۸۶ درصد آن اشغال شده بود، نجات دهد.

وی افزود: حاج قاسم با اعتقاد تمام و با تلاش حرکت کرد. تمام تلاش دشمن این بود که به محور مقاومت ضربه بزند اما طراحی حاج قاسم، یک طراحی الهی و یک نقشه راه ویژه ای بود که داعش و عوامل نظام سلطه را شکست داد. تفکر حاج قاسم، تفکر مقاومت با اعتقاد و باور بود. تفکر حاج قاسم حرکت به سمت مقابله با دشمن بدون ترس و وحشت و با شجاعت و تدبیر بود.

این نماینده مجلس گفت:‌ امروز پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون همه شهدا به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و سایر سرداران بزرگ در دنیا برافراشته شده است.

حدادی در پایان بیان کرد: در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم، شاهد ترور سید رضی موسوی از سرداران پرتلاش و با اعتقاد جبهه مقاومت بودیم. این خون ها جبهه مقاومت را به پیروزی بزرگ می رساند. این خون ها شکست بدون تردید رژیم غاصب صهیونیستی را رقم می زند و قطعا پاسخ دندان شکن به رژیم غاصب داده خواهد شد.

نظر شما