شناسهٔ خبر: 182380 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصل اساسی و اولویت اول، برای تمامی فعالان وگروه‌های سیاسی باید مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد/هرگونه تعرض به فرماندهان یا زیرساخت‌های فیزیکی مقاومت برای آمریکا و صهیونیست‌ها هزینه‌های هنگفت درپی خواهد داشت

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل اساسی و اولویت اول، برای تمامی فعالان و گروه‌های سیاسی باید مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد گفت: مشارکت مردم همواره گره‌گشاست و یکی از مهم‌ترین مظاهر اتحاد و مشارکت ملی و تعیین سرنوشت کشور، انتخابات پرشور و صندوق رأی است که جمهوریت و اسلامیت نظام به آن متکی است.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 دی ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز حماسه باشکوه نهم دی ماه را گرامی می‌دارم؛ در این روز باری دیگر ثابت شد که مردم، پشتوانه نظام اسلامی برایِ غلبه بر طراحی‌های دشمنان هستند و اتحاد و همدلی مردم، کشور را در مشکلات، سختی‌ها و فتنه‌ها نجات می‌دهد؛ اتحاد و بصیرت مردم همواره قدرت‌آفرین است و حماسه نهم دی ماه نشان داد که مردم چگونه با بصیرت و آگاهی عمیق خود اجازه بر هم زدن امنیت و آرامش کشور را به کسی نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم همواره گره‌گشاست و یکی از مهم‌ترین مظاهر اتحاد و مشارکت ملی و تعیین سرنوشت کشور، انتخابات پر شور و صندوق رای است که جمهوریت و اسلامیت نظام به آن متکی است. از همین روست که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت برگزاریِ انتخابات با مشارکت بالا تاکید می‌کنند؛ هر کسی که امنیت را بر ناامنی، ثبات را بر هرج و مرج و آرامش را بر پریشانی ترجیح می‌دهد باید در راه افزایشِ مشارکت در انتخابات تلاش کند؛ اصل اساسی و اولویت اول، برای تمامی فعالان و گروه های سیاسی باید مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تصویب قانون دقیق برای مقابله با سوء رفتار علیه بانوان مطالبه ای است که رهبرمعظم انقلاب نزدیک به سه دهه پیش آن را مطرح کردند؛ با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف ِبانوان مبنی بر لزوم تصویب قوانین سخت برای حفظ امنیت و آرامش زنان در محیط خانواده و جامعه و پیشبرد قانونی که هم اکنون در دست بررسی مجلس است، مجلسِ شورایِ اسلامی خود را مکلف می‌داند تا به سرعت فرایند تصویب جزئیات این لایحه را به اتمام رساند.

دکتر قالیباف افزود: تأمین امنیت زنان در برابر هر گونه رفتار نادرست، آسیب زا و هر گونه بی‌حرمتی در محیط خانه، محیط کار و محیط جامعه هدف اصلی این لایحه است و تصویب آن گام بلندی در راستایِ تأمین کرامت زنان و مادران ایرانی و افزایش رضایت و آرامش آنان خواهد بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: لازم است به یک نکته مهم درباره آخرین وضعیت جنگ غزه اشاره کنم. صهیونیست‌ها در این مدت هرچه بیشتر جنایت کرده اند، به شکست نزدیک تر شده اند. همانطور که رهبرانِ دلیر مقاومت فلسطینی اعلام کرده اند هیچ نوعی از آتش بس موقت دیگر قابل پذیرش نیست ‌ و جنگ تنها زمانی می‌تواند پایان پیدا کند که تجاوز به طور دائم متوقف شده و تمام اسرایِ فلسطینی در ازای اسرایِ صهیونیست آزاد شوند. همچنین لازم است در اینجا شهادت برادر مجاهد و مخلص شهید سید رضی موسوی را به رهبر معظم انقلاب، عموم‌ مردم ایران و خصوصا خانواده فداکار و گرانقدر ایشان تبریک و تسلیت عرض کرده و تأکید می کنم هرگونه تعرض به فرماندهان یا زیرساخت‌های فیزیکی مقاومت برای آمریکا و صهیونیست ها هزینه‌های هنگفت در پی خواهد داشت.

نظر شما