شناسهٔ خبر: 182363 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت ورود وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه نجومی درمان ناباروری توسط بیمه‌ها

ناباروری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از هزینه‌های درمان ناباروری به قدری زیاد است که بیمه‌ها از ارائه خدمات به زوجین امتناع می‌کنند، گفت: در این راستا باید گروه تخصصی وزارت بهداشت ورود کند تا به نوعی هزینه نجومی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، محمد علی محسنی بند پی در مورد تقویت گردشگری سلامت در کشور به ویژه در حوزه درمان ناباروری، گفت: حدود ۳/۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که این مسئله از جنبه‌های مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد، مواردی همچون افزایش جمعیت، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان هزینه درمان ناباروری و ... که همگی ابعاد مختلف از آمار و ارقام منتشر شده از ناباروری کشور است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه سنگین درمان ناباروری در کشور، افزود: زوجین نابارور به دلیل هزینه‌های سنگین درمان ناباروری باید توسط دولت حمایت شوند و یا اینکه از ادامه مسیر درمان باز بمانند.

یکی از افتخارات مجلس یازدهم پای کار آوردن بیمه‌ها برای درمان ناباروری است

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار برای درمان ناباروری اختصاص داده شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات مجلس یازدهم پای کار آوردن بیمه‌ها برای درمان ناباروری بود به گونه‌ای که باید حدود ۹۰ درصد درمان خدمات ناباروری را بیمه ها تحت پوشش قرار می‌دادند.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه برای زوجین نابارور فرقی ندارد با چه روش‌ها و داروهایی زمینه درمان آنها فراهم می‌شود، اظهار داشت: آنچه مردم امروز از حمایت دولت برای درمان ناباروری توقع دارند کمک‌های مالی است به فرض مثال اگر صد میلیون هزینه درمان است فقط ده میلیون را زوج‌های نابارور پرداخت کرده و باقی هزینه‌ها باید در سایه حمایت‌های دولتی همچون بیمه ها جبران شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری توسط بیمه‌ها، یادآور شد: باید توجه کنیم بسیاری از زوجین به دلیل هزینه زیاد درمان ناباروری یا از ادامه مسیر درمان جا مانده و یا اصلا تمایلی به درمان ناباروری خود ندارند.

90 درصد هزینه درمان ناباروری را خود زوجین می‌پردازند

محسنی بندپی با انتقاد از هزینه‌های نجومی درمان ناباروری در کشور، ادامه داد: اگر متقاضیان درمان ناباروری حدود ۹۰ میلیون تومان از صد میلیون هزینه درمانی را از جیب پرداخت کنند بی تردید در برابر این ارقام نجومی توانایی ادامه مسیر درمان را نخواهند داشت، این مسئله باید به شکل ویژه در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه گر و وزارتخانه مربوطه حل و فصل شود و مبحث حمایت‌های ۹۰درصدی درمان ناباروری باید یکبار به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبارات اختصاص داده شده به درمان ناباروری را آزاد کند، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص داده شده توسط سازمان برنامه و بودجه باید در اختیار سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه برخی از هزینه‌های درمان ناباروری به قدری زیاد است که بیمه‌ها از ارائه خدمات به زوجین امتناع می‌کنند، تصریح کرد: در این راستا باید گروه تخصصی وزارت بهداشت ورود داشته تا به نوعی هزینه نجومی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد.وی در پایان درمان ناباروری را مسیری برای جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: پزشکی ایران در منطقه زبانزد است، در حال حاضر بخش خصوصی برای جذب گردشگران خارجی در حوزه درمان ناباروری تلاش می‌کند، هزینه درمانی برای این گروه از گردشگران خارجی در برابر دلاری که هزینه می‌کنند در خارج از کشور رقمی نیست، بر همین اساس می‌تواند یک فرصت استثنایی برای آنها باشد./

نظر شما