شناسهٔ خبر: 182270 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس

اتوبوس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس گزارشات دریافتی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه مبلغ ۶ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت هزینه شده است.

به گزارش «نماینده» محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بر اساس تبصره دهم بودجه سال ۱۴۰۲، شهرداری تهران موظف بوده تا پایان شهریورماه امسال نسبت به خرید ناوگان و تأمین تجهیزات حمل‌ونقل عمومی از محل اعتبارات این پروژه‌ها اقدام کند و گزارشات را به شورا ارائه دهد، اظهار کرد: بر این اساس باید خرید اتوبوس، میدل‌باس، مینی‌بوس شهری و ون، تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و مراکز فرمان مترو و کمک فنی و اعتباری به جایگزینی موتورسیکلت برقی در ۶ ماه ابتدایی سال صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به هزینه‌کرد ۶ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس تا پایان شهریورماه، یادآور شد: در این مدت ۲ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان نقدی، ۳۴۸ میلیارد تومان برات‌کارت، سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان حواله غیرنقد و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت هزینه شده است.

ورود ۲۳۷ دستگاه اتوبوس تولید داخلی به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان شهریورماه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به انعقاد قرارداد هزار دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب‌افشان اشاره کرد و افزود: تعداد اتوبوس‌های تحویلی از سوی این شرکت تا پایان شهریورماه ۵۹ دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت اسنا نیز در این مدت منعقد شده است، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه ۲۳ دستگاه اتوبوس تحویل داده شد . همچنین در قرارداد دیگری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از شرکت مایوان‌موتور خریداری شد که از این آمار تاکنون ۱۸دستگاه از سوی این شرکت به شهرداری تهران تحویل داده شده است.

آخوندی به انعقاد قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت پارسان، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت صنایع آلوم‌نور و ۴۰ دستگاه مینی‌بوس ویژه معلولین نیز اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاه‌های تحویلی از سوی این سه شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال، صفر بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه تا پایان شهریورماه، ۹۷ دستگاه اتوبوس از محل قرارداد با وزارت کشور به شهرداری تهران تحویل داده شده است، یادآور شد: در این ایام از محل قرارداد سال ۱۴۰۱ با شرکت عقاب افشان تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شد.

وی همچنین تصریح کرد: در طول این مدت بابت ردیف کمک فنی و اعتباری به جایگزینی موتورسیکلت‌ها مبلغی پرداخت نشده است.

پرداخت ۴۵۴ میلیارد تومان برای اورهال مترو

آخوندی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با توجه به اهمیت و ضرورت تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت و متحرک مترو موظف است اعتبارات مندرج در ردیف‌های سرمایه‌ای تحت عنوان تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و متحرک و مراکز فرمان مترو را به شرکت بهره‌برداری مترو پرداخت کند، گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در مجموع بابت اورهال مترو ۴۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده که از این مبلغ ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع عمومی و ۲۸۳ میلیارد تومان از محل منابع اختصاصی شرکت بهره‌برداری تأمین شده است.

نظر شما