شناسهٔ خبر: 182233 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

طرح کنترل سارقین سابقه‌دار بر کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار خواهد بود

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اقدامات قوه قضاییه در طرح کنترل سارقین بر اساس قانون منطقی و قابل تقدیر است گفت: این طرح در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

به گطارش «نماینده»، طرح کنترل سارقین سابقه‌دار با پابند الکترونیک در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، در این طرح قرار است تا سارقینی که تعدد جرم دارند به‌وسیله پابند و دستبند الکترونیک کنترل شوند.

علی بابایی کارنامی ، در این باره بیان داشت: قوانین و آیین‌نامه‌هایی که تصویب می‌شود باید بتواند شرایط را به سمتی پیش ببرد تا کشور در آرامش، امنیت قرار بگیرد و افراد جامعه دوربینی نامرئی بالای سر خود متصور شوند تا هیچ‌کس این اجازه را به خود ندهد کوچکترین خدشه به اموال مردم وارد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اقدامات قوه قضاییه در طرح مقابله با سارقین بر اساس قانون منطقی و قابل تقدیر است گفت: کنترل با سارقین سابقه‌دار می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد، اما برخی سارقین هستند که به دلیل شرایط اقتصادی به آخر خط رسیده‌اند و ضرورت دارد برای این گروه از افراد راه علاج اساسی تدبیر کرد.

وی گفت: طرح مقابله با سارقین بازدارندگی دارد، اما اینکه این قوانین تاچه حد توانسته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سرقت بازدارنده باشد جای سوال دارد، لازم است با قوانین به‌روز، استفاده از تجربه دنیا، شفافیت در مباحث اقتصادی، حمایت‌های مالی، توجه به مباحث فرهنگی، اصلاح امور اجتماعی را تقویب کنیم.

بابایی درباره قوانین مصوب در مجلس برای طرح مقابله با سارقین گفت: بخشی از قوانین در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کنترل مواد مخدر مانند توجه به دهک‌های پایین جامعه در حوزه اقتصاد نوشته شده است، کشور باید پشتیبان رفاهی اقشار پایین جامعه باشد و اگر حمایت‌های حداقلی از قشر پایین انجام شود صف مستمندان و نیازمندانی که ناخودآگاه به سمت سرقت می‌روند از سارقان حرفه‌ای جدا شده و جرمی برای برخورد قضایی ایجاد نخواهد شد یا شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

نظر شما