شناسهٔ خبر: 182213 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سفر رئیس جمهور کوبا به ایران بر تعمیق روابط ایران با آمریکای لاتین موثر است

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس جمهور کوبا به ایران تأثیر بسزایی بر تعمیق روابط بین دو کشور و روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین در حوزهای مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری دارد.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با اشاره به سفر رئیس جمهور کوبا به ایران گفت: سفر رئیس جمهور کوبا به ایران تأثیر بسزایی بر تعمیق روابط دو کشور در حوزه های مختلف تجاری و اقتصادی دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به نزدیکی کوبا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده آمریکا گسترش روابط با این کشورها از نظر استراتژیک و روابط بین الملل برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

حیدری خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد گسترش روابط کشورمان با کشورهای مختلف جهان و از جمله کشورهای حوزه آمریکای لاتین هستیم و وزیر امور خارجه کشورمان تلاش های زیادی را برای ایجاد و گسترش این روابط داشته و دارد که این گسترش روابط دستاوردهای سیاسی و اقتصادی زیادی را برای ما به همراه داشته و دارد.

وی افزود: ایران و کوبا از ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، پزشکی و صنعتی برای تأمین و رفع نیازهای یکدیگر برخوردار هستند و توسعه و تعمیق روابط می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت هر دو کشور باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ارتباط با هر کشوری که روحیات ضداستکباری داشته و به دنبال ایجاد و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با ایران باشد استقبال می کند و خواهان گسترش روابط با این کشورها است.

نظر شما