شناسهٔ خبر: 182206 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چطور بفهمیم لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده است؟

اولین نشانهٔ گرفتگی لوله آشپزخانه یا حمام یا به کلی خروجی لوله فاضلاب به بیرون، بوی بد فاضلاب است.اگر هنگامی که آب را داخل سینک ظرفشویی میریزید، متوجه بوی بد فاضلاب شوید، این بدان معناست که گرفتگی لوله توسط چربی اتفاق افتاده و باید در سریع ترین زمان ممکن مشکل را حل کرد.اگر سینک ظرفشویی سریع تخلیه نشود، می تواند نشانهٔ گرفتگی لوله باشد.همچنین اگر در هنگام شستشو، از زیر سینک و یا ماشین لباسشویی آب بیرون می زند، نشان دهندهٔ گرفتگی لوله است.تعداد زیاد حشرات موذی درساختمان هم می تواند یکی از علائم گرفتگی لوله باشد.

علائم گرفتگی لوله فاضلاب:

  • لوله فاضلاب دستشویی به سختی تخلیه می شود
  • بوی بدی در داخل خانه پخش می شود
  • در حمام هنگام استحمام آب تخلیه نمی شود
  • آب سیک ظرفشویی به راحتی تخلیه نمی شود

https://reportaj.ir/shop/storage/images/2297/169713390894.png

بهترین روش های خانگی برای رفع گرفتگی لوله

همه ما وقتی که با مشکل لوله بازکنی مواجه می شویم اولین چیزی که به ذهنمان می رسد این است که چطور این مشکل را در خانه بدون نیاز به لوله بازکن برطرف کنیم.

چند مورد از بهترین روش های لوله بازکنی در خانه:

1-تلمبه دستی

تلمبه دستی را کاملاً روی سوراخ سینک قرار دهید و به آرامی اما محکم فشار دهید. اگر متوجه شدید که آب به آرامی شروع به تخلیه کرده است، این کار را تکرار کنید. اگر به سرعت تخلیه شود، انسداد را با موفقیت برطرف کرده اید.

2-آویز لباس

یک رخت آویز سیمی را صاف کنید و یک سر آن را خم کنید تا یک قلاب کوچک ایجاد کنید. آن را تا حدی پایین ببرید که سر گلاب ضایعات یا موهای بلند بخورد سپس آنها را بیرون کشیده و بعد از آن داخل لوله آب داغ بریزید.

3-فنر لوله بازکنی

اگر گرفتگی کمی بیشتر باشد شما میتوانید برای رفع آن از فنر دستی لوله بازکنی استفاده کنید که در بازار موجود است و می تواند برای رفع گرفتگی موثر باشد.

4-آب گرم

اگر گرفتگی فاضلاب ناشی از تجمع چربی باشد، ساده ترین راه حل، ریختن آب داغ در فاضلاب است. آب شیر احتمالاً به اندازه کافی داغ نیست، بنابراین بهتر است ابتدا مقداری آب را در یک کتری یا یک قابلمه بزرگ بجوشانید و به سادگی آن را به آرامی در فاضلاب بریزید

5-نوشابه

نوشابه به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند برای انسداد جزئی موثر باشد برای این کار می‌توانید یک نوشابه خانواده را داخل لوله ریخته و پس از گذشت چند ساعت آن را با آب داغ شستشو دهید.

6-جوش شیرین و سرکه

این دو ماده بعد از مخلوط شدن از خود گازی تولید می‌کند که باعث رفع گرفتگی لوله میشود بهتر است این کار را موقع خواب انجام دهید تا صبح از خواب بیدار می شوید با ریختن آب داغ کار را تمام کنید

https://reportaj.ir/shop/storage/images/2297/169713395633.jpg

اگر همه روش های بالا را انجام دادیدو نتوانستید گرفتگی لوله را باز کنید با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید.

در زمینه لوله بازکنی تهران شرکت های زیادی فعالیت می کنند ازجمله شرکت لوله بازکنی آذین ،برچسب،سنجاق پرو و...می باشند

مجموعه لوله بازکنی آذین یکی از شرکت های رسمی و ثبت شده در این زمینه می باشد که تمام فعالیت های آن زیر نظر اتحادیه صورت میگیرد. برای اطلاع و آشنایی بیشتر با خدمات لوله بازکنی آذین می توانید به آدرس https://lolebazkoniazin.com مراجعه نموده یا با شماره تلفن (09128420991)تماس بگیرید. این مجموعه در سایر مناطق تهران از جمله لوله بازکنی تجریش ، لوله بازکنی قیطریه ، لوله بازکنی پیروزی ودر سایر شهرها ازجمله لوله بازکنی همدان ، لوله بازکنی قزوین ، لوله بازکنی کرج و... نیز دارای شعبه فعال می باشد و همگی شبانه روزی هستند.

نظر شما