شناسهٔ خبر: 182171 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توجه ویژه مجلس به معیشت اقشار مختلف در برنامه هفتم توسعه

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تمام تلاش خودمان را کردیم که به معیشت اقشار مختلف کشور اعم از بازنشستگان، شاغلان و معلمان توجه کنیم و در کنار آن ساز و کاری برای بیمه بیش از ۷۰ هزار عضو نظام مهندسی فاقد بیمه تدوین کنیم.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی ضمن تبریک هفته بسیج به ویژگی‌ها بارز روحیه بسیجی در اقشار مختلف کشور و نیز گسترش این باور در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: مهندسین نظام مهندسی در کنار تمام صنوف در حال خدمت رسانی به مردم هستند که اقدامات آنها چه در زمان دفاع مقدس و چه امروز در پروژه‌های عمرانی عظیم کشوری قابل مشاهده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به اجرای پروژه ساخت برج میلاد به عنوان یکی از برج‌های پر اهمیت به لحاظ فنی و تخصصی توسط مهندسان ایرانی اشاره کرد و افزود: ایران دارای ذخایر غنی معدنی، طبیعی و موقعیت ژئوپلوتیکی منحصر به فرد و نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، بنابر این در حوزه فنی و مهندسی دارای ظرفیت‌های بیشماری هستیم که باید مورد توجه قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تمام تلاش خودمان را کردیم که به معیشت اقشار مختلف کشور اعم از بازنشستگان، شاغلان و معلمان توجه کنیم. در این میان خلا نگاه به مجموعه فنی مهندسی کشور در حوزه بیمه تامین اجتماعی کاملا محسوس بود. از طرفی در قانون به دلیل وجود تعارض منافع ناظران پروژه های عمرانی را از اشتغال در ادارات دولتی محدود کردیم اما در مقابل برای بیمه آنها از جمله بیمه درمانی و بازنشستگی تدبیری نداشته ایم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: از این رو برای اولین بار با همکاری اعضای کمیسیون عمران عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم پیشنهاد استفاده از ظرفیت موضوع ماده 39 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را دادیم تا بدون تحمیل هزینه بیشتر به مردم و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز حدود 70 هزار مهندس در کشور بیمه شوند. این امر موج مثبتی از سوی مجلس به بدنه فنی مهندسی کشور و اعضای نظام مهندسی بوده و در سال اول اجرای برنامه باید به اجرا برسد.

نظر شما