شناسهٔ خبر: 182170 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح مجلس برای چابک سازی دولت/رفع تعارض در مدیریت شهرها با طرح مجلس

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به طرح ساماندهی جامع مدیریت شهری و روستایی ، گفت: برای چابک سازی دولت، می‌توان بسیاری از امور را به مدیریت شهری واگذار کرد.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی جامع مدیریت شهری و روستایی در مجلس، گفت: طرح مذکور را از ابتدای مجلس یازدهم پیگیری کردیم و با این که طرح مذکور در کمیسیون شوراها تصویب و کلیات آن هم در صحن مجلس تصویب شده است؛ اما با توجه به ذینفع بودن برخی سازمان‌ها، اشخاص ، تاکنون نتوانستیم آن را به صورت کامل به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه شهر، مستقل بوده و مدیریت شهر هم باید مستقل باشد، افزود: در حال حاضر نهادهای متعددی در مدیریت امور شهر و ارائه خدمات نقش دارند که در برخی موارد سبب تعارض در بخش‌های مختلف می‌شود ؛ مطالعاتی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده، اکثر کلان شهرهای دنیا این الگو را اجرا کرده و نتایج بسیار خوبی نیز از آن به دست آورده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: برای چابک سازی دولت، می‌توان بسیاری از امور را به مدیریت شهری واگذار کرد.

جوکار با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، خاطرنشان کرد: اخیراً در برنامه هفتم بحث ایجاد ساختار جدید در روستاها مطرح شد، زمانی که در روستا، شورا و دهیار وجود دارد، نیازی به ایجاد سازمان دیگر نیست و باید برای مدیریت بهتر، دهیاری را تقویت کرد.

نماینده یزد در مجلس با تاکید بر اینکه اگر دهیاری تقویت شود، متولی تمام اقدامات روستا خواهد شد، اظهار کرد: قطعا با راه‌اندازی یک سازمان جدید در روستاها، در این روستاها هم مانند شهرها با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

نظر شما