شناسهٔ خبر: 182169 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیدند

فدا حسین مالکی.jpg فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تاریخ بی‌سابقه بوده و به همین سبب بود که رایزنی‌های مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تاریخ بی‌سابقه بوده و به همین سبب بود که رایزنی‌های مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی آغاز شد. پس از کنفرانس کشورهای اسلامی در ریاض تصمیم‌گیری برای آتش‌بس موقت قوت گرفت تا کشتار بی‌رحمانه مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع متوقف گردد.

وی بابیان اینکه رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز آتش‌بس نداشت، افزود: امروز کشورهای غربی و چه‌بسا پشتیبانان رژیم صهیونیستی ازجمله آمریکا دریافتند که موقعیت سیاسی‌شان درخطر است و نزد افکارعمومی هویتشان فاش شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر مشاهده شد که کلیه تظاهرات شکل‌گرفته در آمریکا و کشورهای غربی در راستای حمایت از مردم فلسطین و ابراز همدردی با مردم غزه و علیه صهیونیست‌ها بود. مجموع این عوامل موجب شد تا آتش‌بس موقت برقرار شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه بیش از هرچیز حضور آمریکایی‌ها احساس می‌شد. براین اساس می‌توان عنوان داشت که حماس همواره با آمریکایی‌ها می‌جنگید و رژیم صهیونیستی نیز تابع گفته‌ها و دستورالعمل‌های آمریکایی‌ها بود.

او متذکر شد: آتش‌بس موقت غزه درحالی شکل گرفت که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیدند. خوشبختانه طی ایام گذشته اسرائیلی‌ها شکست خوردند و شرایط به نفع مردم غزه شکل گرفت. وی یادآور شد: امروز دولت نتانیاهو شکست‌خورده است و به نظر می‌رسد پس‌ازاین در محافل صهیونیست‌ها در سراشیبی شکست قرار گیرد.
مالکی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: تبادل اسرا پس از آتش‌بس موقت نشانه تسلیم شدن صهیونیست‌ها و اشغالگران در برابر حماس و مقاومت فلسطین خواهد بود.

نظر شما