شناسهٔ خبر: 182150 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آتش‌بس در غزه موفقیتی دیگر برای حماس است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اینکه تحت فشار حماس و شروطی که تعیین کرده‌اند آتش‌بس انجام می‌شود موفقیتی دیگر برای حماس قلمداد می‌شود.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آتش‌بس در غزه گفت: جنایت هولناک صهیونیست‌ها در غزه پیامدهای عظیم بین‌المللی در عرصه‌های مختلف حقوق بشری در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی ادامه داد: جنایت رژیم صهیونیستی ابعاد متعددی داشته و دارد و در آینده نیز در تداوم چنین اقداماتی که انجام دادند رسیدگی‌های حقوقی، قضایی، سیاسی و کیفری انجام خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: حاکمان رژیم صهیونیستی اگرچه جنایت وحشیانه‌ای انجام دادند، اما عملا هیچ دستاوردی در زمینه‌های سیاسی و دفاعی نداشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: آنچه اکنون مشخص است آن است که مجامع بین‌المللی ازجمله سازمان ملل و نهادهای وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و یا شورای امنیت و مجمع عمومی ناکارآمدی، قصور و تقصیرهای قابل توجهی داشته‌اند و همین امور سبب شده تا حجمی از اعتراض در افکار عمومی در پهنه بین‌المللی شکل بگیرد و این منحصر به آسیا نیست بلکه در اروپا، آمریکا و بخش‌های مختلف جهان چنین صحنه‌های اعتراضی پدید آمده است و اکنون برخی از نهادهای مستقل غیردولتی برای رسیدگی به این امر فعال شده‌اند.

مقتدایی گفت: زیان رژیم غاصب صهیونیستی از هم‌اکنون کاملا مشهود است به‌ویژه آنکه صهیونیست‌ها در عرصه افکار عمومی کاملا بدهکار شدند و فرار آن‌ها چه رو به جلو و چه به هر طرف دیگری عملا به ضد آن‌ها تمام خواهد شد.

وی اظهار کرد: موضوعی که حماس بیان کرد که تحت فشار آنها و شروطی که تعیین کرده‌اند آتش‌بس انجام می‌شود موفقیتی دیگر برای حماس قلمداد می‌شود، چون در این صورت هم شاهد کمک‌های بشردوستانه و هم باز شدن راه‎‌های ارتباطی غزه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده است بیانگر آن است که اسرائیل قافیه را در همه زمینه‌ها باخته است. در زمینه اقتصادی ضررهای هنگفت، در زمینه تبلیغاتی عدم موفقیت، در زمینه سیاسی فشارهای همه‌جانبه کشورهای مستقل و مسلمان بر ضد این رژیم و نابود شدن آنچه آن‌ها تدبیر کرده بودند را شاهد هستیم.

وی گفت: شلختگی‌های رفتاری، وحشی‌گری‌ها و ددمنشی‌های صهیونیست‌ها نیز نشان داد اسرائیل برای بشریت و حتی نسل‌های آینده خسارت‌آفرین و خطرناک است.

زمان دقیق آغاز آتش‌بس

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرده است که آتش‌بس موقت در نوار غزه ساعت ۱۰ صبح (دوم آذر) آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به موعد شروع آتش‌بس در غزه گفت: ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد و بیشتر آن‌ها از اتباع خارجی هستند. به ازای هر اسیر، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل آزاد می‌شوند.

نظر شما