شناسهٔ خبر: 182125 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حقوق بشر برای مقامات کانادایی جنبه سیاسی دارد

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورمان رویکرد سیاسی داشته و بیانگر استاندارد دوگانه غرب است.

به گزارش «نماینده»، محمد رشیدی ، در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورمان، گفت: این قطعنامه با اقدام کانادا و حمایت غربی ها مطرح شده که بیانگر رویکرد سیاسی در تدوین آن است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانادایی ها همواره در مواجهه با جمهوری اسلامی، پیرو سیاست های ایالات متحده بوده اند، اظهار کرد: مقامات کانادایی با توجه به رخدادهای اخیر در دنیا باید به این سوال پاسخ دهند که آیا مدافع حقوق بشر هستند؟؛ به عنوان مثال امروزه فقط آمریکایی ها و دولتمردان کشورهای غربی مدافع اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی هستند و در این راستا هیچ تلاشی برای جلوگیری از نسل کشی رخ داده در غزه انجام نمی دهند لذا کانادایی ها نمی توانند خودشان را مداقع حقوق بشر بدانند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کدام کشور می تواند محلی برای پناهنده شدن افراد خیانتکار به کشورهایشان باشد اما در مجامع بین المللی ژست رعایت حقوق بشر بگیرد؛ کانادایی ها دقیقا در این وضعیت قرار دارند که بیانگر تبعیت از استانداردهای دوگانه است.

وی در این زمینه، ادامه داد: در واقع آنجایی که این کشورها منافع سیاسی دارند، اقدام به محکوم کردن کشورها در عرصه نقض حقوق بشر می کنند اما وقتی منافع خودشان یا هم پیمانانشان در خطر است، سکوت اختیار می کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک امروزه مهمترین ملاک برای رعایت مولفه های حقوق بشر، مرتبط با موضع گیری دولت ها نسبت به رخدادهای غزه است؛ کشورهایی که در این زمره قرار نمی گیرند، نمی توانند ادعای حمایت از حقوق بشر کنند که کانادا نیز در این راستا قرار دارد.

نظر شما