شناسهٔ خبر: 182117 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

زنگنه: بنگاهداری غلط، صندوق‌های بازنشستگی را به این روز انداخته است

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: علی‌رغم وجود ۷۵۰ شرکت زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی با حدود ۲۵۰۰ جایگاه هیات مدیره، اکنون ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان کشوری را در قالب بودجه سنواتی پرداخت می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی برمی‌گشت، بیان کرد: ما اکنون ۷۵۰ شرکت زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی داریم و حدود ۲۵۰۰ جایگاه هیات مدیره مستقر داریم. با وجود این تعداد شرکت و هیات مدیره، میزان حقوقی که صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان خود پرداخت می‌کند ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان کشوری را ما در لایحه بودجه سنواتی لحاظ می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: تجربه چند ساله در نحوه بنگاه‌داری، ما را به این نقطه رسانده است. از سوی دیگر نوع گزینش مدیریت‌ها و مدیرعامل‌های صندوق‌ها غلط بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار کرد: ما در لایحه برنامه وزارت رفاه را مکلف کردیم که قانون ساختار نظام جامع رفاه را بنویسد و براساس آن سالانه حداقل ۲۰ درصد از سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های تحت مالکیت صندوق‌ها را واگذار کند.

نظر شما