شناسهٔ خبر: 182091 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دخالت‌های آمریکا در کشورهای منطقه بی‌ثمر بود

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در عراق، لبنان، افغانستان و… دخالت کردند اما همه بی ثمر بود.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همایش امروز پنجشنبه (۲۵ آبان ۱۴۰۲) دبیران استانی احزاب جبهه تحول خواهان انقلابی در سالن صدرا تهران در سخنانی در خصوص جنگ غزه گفت: قبل از هر چیزی باید یادی کنیم از مسئله فلسطین و غزه که امروز مسئله جهان است. آنچه مهم است این است که ما باید آنچه را که در فلسطین می‌گذرد را تجزیه و تحلیل کنیم و از این تحلیل راه آینده خودمان را بهتر تشخیص دهیم.

وی با اظهار امیدواری که این جنگ به سود مردم فلسطین به پایان برسد، افزود: آمریکا در سال‌های اخیر به صورت متوالی حیثیت بین المللی خود را از دست داده است. دخالت‌های آمریکا در اوضاع کشورهای دیگر حیثیت آمریکا را برده است.

حداد عادل تاکید کرد: آمریکا در عراق، لبنان، افغانستان و… و د ر همه این کشورها دخالت کردند اما همه بی ثمر بود. آنها در سوریه بیشتر از هم دخالت کردند و نتیجه‌ای از هزینه‌های خود نگرفتند. آمریکا در تمام این کشورها با تبلیغات آمدند و با رسوایی رفتند.

رییس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یک تشکل در مسائل سیاسی و بین المللی باید کاملاً شفاف برنامه داشته باشد و برای ما انقلابی‌ها این برنامه‌ها باید زیر چتر رهبری باشد.
وی افزود: در مسائل فرهنگی مانند همین مسئله حجاب که بیش از یک سال است، در جامعه ما ظهور کرده آیا احزاب برای کمک به دولت و مجلس یک جمع بندی دارند که راهکاری ارایه کنند.
وی گفت: پیروزی یک تشکل در این نیست که بیشتر نمایندگان برای آن حزب باشد، پیروزی این است که وقتی نماینده‌اش وارد شد بتواند کشور را درست اداره کند.
حداد عادل تاکید کرد: در یک تشکل سیاسی ما باید سراغ مردم برویم و نباید منتظر باشیم مردم سراغ ما بیایند لذا در حال حاضر شما باید با کار تشکیلاتی نیازهای مردم را برطرف کنید، نسل الان مانند ما نیستند. نسل‌ها متفاوت هستند و ما باید به نیاز نسل‌های مختلف پاسخ دهیم. ما باید به سراغ مردم برویم و نیازهای آنان را برطرف کنیم و یک ذهنیت درست از انقلاب برای آنان بسازیم.
رییس سابق مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: همه ما احتیاج به نقد داریم و من تشکیلات خاصی مد نظرم نیست و منظور بنده با تمام احزاب است. تشکل باید یک واسطه بین رهبری و توده مردم باشد.


حداد عادل متذکر شد: ما باید برنامه داشته باشیم و اگر برنامه نداشته باشیم دشمن برنامه دارد لذا این نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم وظایف خود را در راستای انقلاب انجام دهیم.

نظر شما