شناسهٔ خبر: 182050 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شفافیت فعالیت هسته‌ای ایران بارها به بازرسان آژانس انرژی اتمی ثابت شده است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر زمانی که هئیت اعزامی آژانس از سایت های هسته ای ما بازدید کردند با شفافیت مواجهه شده اند لذا مشخص بوده که ما نهایت همکاری را در برجام داشته ایم.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه ما همچنان به برجام پایبند هستیم و خواستار بازگشت ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای 2015 شد اظهار کرد: بخش اعظمی از اعمال تحریم ها علیه کشورمان از سوی همین کشورها انجام شده است و به نحوی با آمریکایی ها همگام و همراه شده اند بنابراین اگر اتحادیه اروپا قدرت دارد و مستقل است نباید چنین اقدامی را انجام دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها در برجام ثابت کرده است که برنامه هسته ای خوددر چارچوب آژانس انرژی اتمی را پیش می برد، به صورت شفاف این موضوع را مشخص کرده است هر زمانی که هئیت اعزامی آژانس از سایت های هسته ای ما بازدید کردند با شفافیت مواجهه شده اند لذا مشخص بوده که ما نهایت همکاری را در برجام داشته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اما اگر قرار بر این باشد که کشورهای اروپایی تابع آمریکا باشند، همان بهتر که در برجام آمریکایی ها نیز حضور داشته باشند تا به سرانجام مشخصی دست پیدا کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها بارها به این نتیجه رسیدند که تحریم ها علیه کشورمان را لغو کنند اما به محض اینکه آمریکا مجدد تحریم علیه کشورمان تشدید کرد آنها نیز تبعیت کردند و اگر واقعا مستقل هستند باید بدون آمریکا تحریم ها علیه کشورمان را ملغی کنند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: کما اینکه کشورهای چین و روسیه هم اعتقادی به اعمال تحریم های وضع شده از سوی اروپا و آمریکا علیه ایران ندارند و این سوال وجود دارد چرا باید تحریم ها همچنان پا برجا باشد، زیرا آمریکا محور تحریم ها بوده است؛ بنابراین بهتر است که آمریکایی ها با اروپایی ها در برجام حضور داشته باشند تا اگر توافقی حاصل شد تحریم ها لغو شوند.

نظر شما