شناسهٔ خبر: 182045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گفتگوهای سیاسی بهترین جایگزین در مقابل تجاوز و جنگ در یمن است

یعقوب رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد گفتگوهای سیاسی بهترین جایگزین و راهکار در مقابل تجاوز و جنگ افروزی در یمن است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده در خصوص دیدار و رایزنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با مقامات کشورمان، گفت: امروزه شاهد شکل گیری تحولات اساسی در موضوع یمن هستیم و بر این اساس میانجی گری های متعددی در حال رخ دادن است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: هر چند این رویدادها نباید مانع از لغو محاصره کامل یمن شود زیرا این امر خواسته فوری مردم این کشور است؛ در صورت تحقق این امر، کمک های انسان دوستانه مجامع بین المللی می تواند به مناطق مختلف یمن وارد شود که این امر از بروز فاجعه انسانی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تلاش‌های بین المللی در راستای حمایت از برقراری صلح در یمن بیش از پیش دارای اهمیت است، ادامه داد: در واقع بازگشت صلح و ثبات به یمن، مساوی با ارتقاء سطح امنیت پایدار در منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک گفتگوهای سیاسی بهترین جایگزین و راهکار در مقابل تجاوز و جنگ افروزی است لذا برای تحقق این امر باید مسائلی مانند برقراری آتش بس پایدار، خروج نیروهای ائتلاف عربی از این کشور و غیره مورد توجه طرفین قرار بگیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه آمریکایی ها از پایان جنگ و خون ریزی در یمن عصبانی هستند، خاطرنشان کرد: در واقع آنها از این طریق منافع خودشان را تامین می کردند اما اکنون این مهم دچار آسیب شده است.

نظر شما