شناسهٔ خبر: 182032 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست کمیسیون صنایع مجلس درباره گرانی خودرو با وزیر صمت برگزار می‌شود

کمیسیون صنایع رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نشست هفته آینده این کمیسیون با وزیر صمت با موضوع گرانی خودرو خبر داد.

به گزارش «نماینده»، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش قیمت خودرو،گفت: وزیر صمت باید درباره این افزایش قیمت‌ها پاسخگو باشد. وزیر صمت باید سیاست‌های خود در قبال صنعت خودرو را به صورت شفاف اعلام کند که آیا هدفش افزایش قیمت یا کاهش قیمت و یا هر چیز دیگر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس هفته آینده نشستی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد کرد و این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: عدم اجرای قانون واردات خودرو توسط وزیر صمت یک نوع ترک فعل محسوب می‌شود و وزیر باید در این باره پاسخگو باشد.

وی افزود: ما در مجلس و در قالب ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موضوع عدم اجرای قانون واردات خودرو را مورد پیگیری قرار داده‌ایم و این موضوع در کمیسیون در حال رسیدگی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما سؤالات خود را از وزارت صمت داشته‌ایم و آنها نیز پاسخ‌هایی را ارائه کرده‌اند که پاسخ‌های آنها در کمیسیون در دست بررسی است و اگر پاسخ‌های وزارت صمت به سؤالات کمیسیون قانع‌کننده نباشد، گزارش آن پس از رأی‌گیری در صحن مجلس برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

گفتنی است در پی انتشار اخباری درباره افزایش قیمت خودرو بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار ورود مسئولان به موضوع شده اند.

نظر شما