شناسهٔ خبر: 182019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آسیب زدن به منابع درآمدی ایران هدف طرح نمایندگان مجلس آمریکا است

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد: آسیب زدن به منابع درآمدی و پایه های اقتصادی کشورمان مبنای طرح ضدایرانی نمایندگان آمریکایی است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی با اشاره به طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران، گفت: سیاسیون مستاصل ایالات متحده از شکست های پی در پی مقابل تهران به ستوه آمده اند و نمی دانند در رویارویی با کشورمان، چطور باید چگونه رفتار کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع آنها سیاست فشار حداکثری در مقابل ایران را محور قرار داده و تلاش می کنند با افزودن تحریم در ابعاد مختلف، به اهداف خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه آسیب زدن به منابع درآمدی و پایه های اقتصادی هدف طرح ضدایرانی نمایندگان آمریکایی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که آنها یادشان رفته چهار دهه پیش شروع به تحریم بخش انرژی و فروش نفت ایران کرده اند و دیگر فضایی برای ایجاد محدودیت جدید ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای جلوگیری از فروش نفت کشورمان دست به هر کاری زده اند که در این راستا دزدیدن نفتکش حامل نفت ایران از جمله آنها محسوب می شود، افزود: در مقابل این اقدام به پاسخ قاطع جمهوری اسلامی مواجه شدند که نشان داد دسیسه آنها شکست خورده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی طی این سال ها از طرق مختلف نفت و محصولات پتروشیمی خود را فروخته است، تاکید کرد: کشورهای متعددی به انرژی و تولیدات پتروشیمی ایران نیاز دارند از این رو تحریم های یکجانبه نمایندگان ایالات متحده مانع هیچ کشوری نخواهد بود./

نظر شما