شناسهٔ خبر: 181982 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بعد از تصادف و خرابی جلوبندی مگان چه کنیم؟

تعمیر جلوبندی مگان نیاز به تخصص، تجربه و مهارت لازم برای بازبینی دقیق و معاینه فنی خودرو دارد. در بسیاری از شرایط تصادف باعث خرابی جلوبندی خودرویتان می‌شود. تعمیرگاه رنو با افرادی حرفه‌ای و آموزش دیده تمامی تلاش خود را می‌کند تا بهترین قطعات و تعمیرات را برای خودرویتان انجام دهد.

بعد از تصادف و خرابی جلوبندی مگان چه کنیم؟

بعد از تصادف و خرابی جلوبندی مگان چه کنیم؟

  1. در ابتدا سعی کنید که از مسیر ترافیک خارج و به جای امنی بروید. سپس با پلیس تماس بگیرید. افسر گزارش خود را برای حادثه شرح می‌دهد و شاید لازم باشد که آن را برای شرکت بیمه ببرید. اگر افسری در محل حادثه نبود، می‌توانید گزارش را در نزدیکترین ایستگاه پلیس تنظیم کنید.
  2. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که از صحنه تصادف عکس بگیرید تا مستندات آن را داشته ‌باشید.
  3. اگر شما مسئول حادثه بوده‌اید، حقیقت را بگویید ولی به آن پایبند نباشید و اجازه دهید تا شرکت بیمه مقصر را مشخص کند.
  4. زمانی که در صحنه حادثه هستید، با شرکت بیمه ارتباط بگیرید تا میزان خسارت وارده بر خودرویتان را تخمین بزند. شرکت بیمه به شما کمک می‌کند تا راه حل‌ها را راحتتر پیش ببرید.
  5. در نهایت برای تعمیر خودرویتان نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه‌ای دارید. تعمیرگاه رنو با بهترین تکنسین‌ها، افراد باتجربه و ماهر فرآیند کنترل کیفیت دقیق وسیله نقلیه‌تان را انجام و بهترین برآوردهای اولیه از تعمیرات خودرو را شرح می‌دهد. تعمیرگاه رنو به پیشرفته ترین ابزارآلات مجهز است تا تمامی نیازهای خودرویتان را برطرف کند. تعمیرگاه تخصصی مگان با افراد حرفه‌ای و آموزش دیده آماده خدمت رسانی، بازبینی و تعویض هر گونه قطعه ناسالم خودروی شماست.

جلوبندی مگان شامل چه چیزهایی است؟

گروهی از قطعات که قسمت جلوی خودرو را تشکیل می‌دهند شامل سیستم فرمان و تعلیق هستند.

  1. سیستم فرمان : دو نوع سیستم‌های فرمان در خودروها وجود دارد: سیستم فرمان رک و پینیون و سیستم جعبه فرمان. هر یک از این دو توسط یک پمپ هیدرولیک به راننده کمک می‌کنند تا در فضاهای تنگ مانور بدهد.
  2. سیستم تعلیق: چرخ ها را به شاسی متصل می‎کند و از فنرها، کمک فنرها، میله‌های اتصال و بازوهای کنترل برای کاهش ضربه و امکان حرکت نسبی استفاده می‌کند.

بعد از تصادف و خرابی جلوبندی مگان چه کنیم؟

مراحل شناسایی خرابی جلوبندی مگان

برای اینکه متوجه شوید جلوبندی خودرویتان آسیب دیده یا خیر، ابتدا یک تست پرش انجام دهید. درحالی که ماشین پارک شده؛ آنقدر آن را بالا و پایین فشار دهید تا بدنه به سمت بالا برود و سپس رها کنید. در این لحظه باید پرش خودرو متوقف شود و یا در طی دو پرش تثبیت گردد. اگر پرش خودرو متوقف نشد و همچنان ادامه داشت، احتمالاً شوک‌ها و پایه‌ها نیاز به تعویض دارند. در این زمان بهتر است کار را به متخصصین تعمیرگاه رنو وان بسپارید.

لاستیک‌ها را بررسی کنید

ابتدا ماشین را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. خودرو باید کاملاً خاموش باشد. سپس با استفاده از گیره چرخ، اطراف تایرهای عقب را محکم کنید. با استفاده از جک جلوی خودرو را بالا بیاورید. حالا به لاستیک‌ها نگاه کنید؛ زیرا ساییدگی نامنظم لاستیک‌ها می‌تواند سرنخ‌های مهمی را در مورد هر گونه مشکل در مونتاژ جلوبندی به شما ارائه دهد. الگوهای ساییدگی لاستیک و علل آن را ببینید.

سعی کنید چرخ ها را از نظر شل بودن بررسی کنید. چرخ را از بالا و پایین بگیرید و سعی کنید آنها را تکان دهید. چرخ باید زیبا و محکم باشد، بنابراین اگر حرکت یا سر و صدایی احساس کردید، نشان دهنده فرسودگی میله‌های کراوات یا اتصالات توپ است.

مفاصل توپی جلوبندی مگان را بررسی کنید

به مفاصل توپی بالا و پایین نگاه کنید که آیا دچار فرسودگی و خرابی شده‌اند یا خیر. اتصالات توپ کروی شکل نباید بتوانند به کمک میله به حرکت در بیایند. اگر این اتفاق رخ داد، درواقع قسمت داخل یا خارج آن مقداری دچار خوردگی شده‌است؛ بنابراین نیاز به بازبینی کامل و یا تعویض دارد. حتی این امکان وجود دارد که چکمه دچار شکستگی شده‌باشد و این عامل به آب باران اجازه می‌دهد که به قطعات داخلی نفوذ کند. در این زمان بهترین کار این است که برای بازبینی کامل جلوبندی و تعویض قطعه، خودرو را به تعمیرگاه مگان ببرید تا توسط افراد حرفه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

نوار نوسان را بررسی کنید

میله ضد غلت که توانایی اتصال چرخ‌های مقابل را بر عهده دارد و به آن پیوندهای انتهایی نوار نوسان نیز می‌گویند، نگاهی بیاندازید. اگر این قطعات دچار خرابی شده‌باشند، به حرکت در می‌آیند. بنابراین باید نسبت به تعمیر و یا تعویض این قطعات اقدام کنید؛ در غیر این صورت سالم اند و نیازی به بازبینی ندارند. تعمیرگاه تخصصی مگان با بهترین تکنسین‌ها آماده خدمت رسانی است.

سیستم میله را بررسی کنید

میله‌های خودرو را کمی با دستتان تکان دهید، ببینید که آنها حرکت می‌کنند یا خیر. اگر آنها به حرکت درآمدند، به این معناست که انتهای داخلی یا خارجی میله کراوات مقداری شکستگی یا ترک وجود دارد. حتی ممکن است روی چکمه و کاورهای لاستیکی پارگی وجود داشته‌باشد که باعث حرکت میله‌ها شده‌است. تعمیر جلوبندی مگان کاری تخصصی است و نیاز به تجربه دارد. بنابراین در این شرایط بهترین کار این است که وسیله نقلیه‌تان را به رنو وان بسپارید.

بعد از تصادف و خرابی جلوبندی مگان چه کنیم؟

قفسه و پینیون را بررسی کنید

نگاهی به سیستم مرکزی خودرو که شامل قفسه فرمان می‌شود، بیاندازید. اگر متوجه نشتی شدید، این یعنی مایع فرمان دچار خرابی‌شده و نیاز به تعویض دارد. اگر نشتی را به موقع بررسی نکنید، بر روی رک و پینیوم چکه می‌کند که منجر به خرابی آنها نیز می‌گردد.

بوش ها را بررسی کنید

یکی از کوچک ترین اجزایی که نقش حیاتی برای کاهش اصطکاک بین قطعات فلزی را بر عهده دارد، بوش است. این قطعه از لاستیک ساخته‌شده‌ و بر روی بازوی کنترل، قفسه، پینیون و سایر سیستم تعلیق وجود دارد. این قطعات با افزایش گرما و یا پس از مدتی استفاده از خودرو دچار شل شدگی، ترک و یا مشکلات دیگری می‌شوند که نیاز به رسیدگی دارند. تعویض آنها کمی سخت و بهتر است که کار را به تیم حرفه‌ای و آموزش‌دیده رنو وان بسپارید. آنان در تعمیر جلوبندی مگان ماهر و آماده بازبینی دقیق خودرو هستند.

پایه‌ها، فنر و کمک فنر را بررسی کنید

اگر متوجه شدید که این قطعات بیش از اندازه کش می‌روند احتمالاً نیاز به تعویض دارند. آنان به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند و ممکن است عوامل متعددی مانند رطوبت ناشی از نشت روغن، فرورفتگی و یا ترک در آنها خلل ایجاد کرده باشد. بهتر است در این زمان کار را به تعمیرگاه تخصصی مگان بسپارید تا آنان بازبینی کاملی نسبت به قطعات انجام دهند.

سخن پایانی

تعمیر جلوبندی مگان کاری تخصصی است زیرا نیاز به بازبینی دقیق قطعات دارد. تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران تمام تلاش خود را کرده تا خودروی شما همانند روز اول شده و رضایت شما را به دست آورد.

رنو وان با بیش از ۲۰ سال سابقه مفید در زمینه تعمیر انوع خودروی های رنو توانسته بهترین نام را از خود به جای بگذارد.

نظر شما