شناسهٔ خبر: 181979 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وجود زیرساخت های کامل یکی از راه های داشتن ایران قوی است

رئیسی رییس جمهور گفت: وجود زیرساخت های کامل به ویژه در زمینه ناوگان حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی یکی از راه های داشتن ایران قوی است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج شنبه در آئین افتتاح خط ریلی سنندج-همدان اظهار داشت: خوشحالیم که امروز یکی از آرزوهای مردم دیار کردستان در حال تحقق پیدا کردن است

وی با اشاره به انتظار ۱۸ ساله مردم کردستان برای بهره برداری از این پروژه تصریح کرد: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و از مردمانی محترم فرهنگی و باصفا و مقاوم و مردمانی که دارای سنت‌های ارزشمند منطقه‌ای هستند، ایجاد شده است.

رییس جمهور یادآور شد: مردم این دیار همواره پشتیبان انقلاب بوده و هستند و خدمت به این مردم برای دولت و مسئولان فخر است و باید افتخار کرد که به مردم خدمت و تلاش کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: ۱۵۱ کیلومتر مسیری است که ساخته شده و شبانه روز تلاش شده است برای ساخت ایستگاه آن ۵۰ هکتار اختصاص یافته چه در مسیر قروه و دهگلان و سایر ایستگاه‌های فرعی که به خط همدان متصل می‌شود و اتصال خط شرق به غرب و شمال و جنوب مهم است.

ضرورت طراحی خط ریلی سنندج - باشماق

وی اضافه کرد: خواسته‌های مردم باید تکمیل شود و خط سنندج به باشماق طراحی آن آغاز شود تا شاهد افتتاح این خط بین المللی و ترانزیتی باشیم.

رییس جمهور تصریح کرد: کاری که برای مردم انجام شود بسیار مهم است و کسانی که تلاش کردند تا این خط ایجاد شود کار بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: حضور من در استان برای این است از تمام کسانی که در این راه همکاری کردند و قدم برداشتند تقدیر کنم. این پروژه حاصل ۱۷ سال کار شبانه روزی بوده اگر چه انتظار داشتیم زودتر افتتاح شود اما امروز زودتر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ایران قوی وجود زیر ساخت‌های کامل به ویژه داشتن ناوگان ریلی و دریایی و هوایی بود که در اقتصاد مهم است، گفت: کردستان به مرحله‌ای می‌رسد تا چند ماه آینده می‌تواند جزو استان‌های سبز در امر گاز رسانی شود.

وی گفت: اگر زیر ساخت آب، برق و گاز و جاده ایجاد شود منجر به افزایش تولید می‌شود.

نظر شما