شناسهٔ خبر: 181961 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران سبب درآمدزایی می‌شود/ غرب دنبال بهانه‌جویی سیاسی نباشد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: هر گونه مقاومت در برابر اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران، بهانه جویی محسوب شده و مانع تراشی حقوقی و سیاسی تلقی می شود.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حوزه‌های موشکی و تجهیزات دوگانه مرتبط با بحث‌های تسلیحاتی، گفت: تحقق این امر بخشی از تعهدات برجامی بود لذا برای همه کشورها الزام آور بوده و هیچ کشوری نمی تواند مانع اجرای آن شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مخالفت کاخ سفید و کشورهای اروپایی با قطعنامه مذکور، اظهار کرد: هر گونه مقاومت در برابر اجرای این قطعنامه بهانه جویی محسوب شده و مانع تراشی حقوقی و سیاسی تلقی می شود.

وی ادامه داد: مراودات بین المللی در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی و انتقال فناوری در این زمینه امری مرسوم بوده و برای همه کشورها حق مسلم بشمار می رود؛ به عبارتی مطابق کنوانسیون ها و مفاد منشور سازمان ملل همه کشورها حق مشروع دارند برای حفاظت و حراست از منافع ملی و مرزهای سرزمینی خود از تجهیزات دفاعی بهره ببرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه توانمندی موشکی و صنعت نظامی ایران مبتنی بر دانش بومی است و این امر ظرفیتی بی نظیر محسوب می شود، افزود: بر این اساس بسیاری از کشورها خواهان خرید تولیدات دفاعی و نظامی کشورمان هستند زیرا از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورها با صادرات تسلیحات نظامی به درآمدهای ارزی دست پیدا می کنند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که کشورهای غربی از حضور ایران در این عرصه نگران هستند زیرا آنها از جمله صادرکننده های بزرگ در این بخش محسوب می شوند و اکنون این رویه می تواند دچار تغییر شود.

نظر شما